Саме російські медіа першими почали поширювати «новина» про обмовку мера Києва, чемпіона світу з боксу Віталія Кличка під час його виступу на Всесвітньому економічному форумі в Давосі.
До такого висновку прийшли журналісти в ході свого дослідження, результати якого опублікував «Обозреватель».
Видання зазначає, що подібні маніпуляції щодо Віталія Кличка російські ЗМІ «з залученням величезної армії проросійських ботів в соцмережах» почали генерувати ще з часів Євромайдану.
«Системний аналіз інтернет-простору показує, що 71,7% «приколів» про київського мера поширюють саме російські майданчики. І тільки 28,3% - українські. Причому наші медійники не ображають мера Києва, як це роблять російські, а в основному тільки констатують факти його обмовок. Наприклад, якщо росіяни пишуть «Кличко знову зганьбився на весь світ», то українці - «Кличко обмовився», - підкреслили журналісти.
Вони висловили впевненість, що така статистика мимоволі наштовхує на висновок про цілеспрямовану роботу російської пропагандистської машини, спрямованої на формування образу «дурного спортсмена».
«Так, остання обмовка мера Києва в Давосі, яку розганяли в інтернеті, пішла саме від відомого пропагандистського російського ресурсу «РТ на русском». Російські ЗМІ вихопили одне слово у виступі Віталія Кличка», - констатує видання.
У той же час журналісти відзначають, що в цілому промова Кличко в Давосі була «досить непогана».
«Мер Києва впевнено виступав англійською мовою, кажучи про важливі для України і світу речі. Ні, звичайно, Кличко - далеко не Цицерон, дійсно досить часто обмовляється, іноді збивається. Але це ніяк не дозволяє називати його «ідіотом», у чому нас намагаються переконати російські медіа», - відзначають в« Обозревателе ».