RU  UA  EN

Середа, 6 листопада
  • НБУ:USD 41.05
  • НБУ:EUR 44.40
НБУ:USD  41.05
Політика

Новини

5 листопада

Всі новини

Старі вагони, схеми з ГБО і вечірки: чим запам'ятався ексміністр інфраструктури Владислав Криклій

У партії "Слуга народу" заявили, що підставою для відставки міністра інфраструктури Владислава Криклія стала незадовільна робота міністерства. Однак журналісти згадали його "схеми" у відомстві та скандали.

Про це йдеться в матеріалі "Апострофа".

За два роки роботи Криклія в Мінінфраструктури ні в авіації, ні в річкових перевезеннях, ні в системі вагового контролю, ні в залізничних перевезеннях Україна не стала гравцем, "що розвивається". А законопроекти, які просували його відомство, піддавалися критиці з боку бізнесу.

До міністерства Криклій керував Головним сервісним центром МВС, очолював робочу групу з впровадження автоматичної фото-відеофіксації ПДР. Йому приписували участь в схемах з сертифікацією газобалонного обладнання, причетність до незаконної реєстрації в Україні авто Volkswagen, відкликаних після "дизельгейту". У схемі з ГБО Криклія звинувачували і в міністерському кріслі - проти нього відкрило провадження ДБР, схема стала причиною збору підписів за його відставку в червні 2020. А помічником Криклія працював колишній глава "Укравтодору" Андрій Батищев, якого називали причетним до відкатів з підрядників на будівництві доріг в 2015-2016.

Призначення Криклія пов'язували з інтересами Ріната Ахметова - як писали ЗМІ, в 2019 Криклій звільнив директора порту "Південний" Анатолія Яблуновського і призначив на його місце директора Маріупольського порту Олександра Олійника - ставленика Олександра Смирнова (директор ТОВ "Портінвест"), який "є смотрящим від Ріната Ахметова за портовою галуззю": Олійник організував роботу "Південного" максимально вигідно для "Метінвесту" Ахметова. В грудні, коли переукладали контракти на 2020, Олійник відмовився від практики Take-or-Pay (так вигідно для порту), і перейшов до звичайних контрактів з оплатою за фактом, що на руку "Метінвесту" Ахметова, писали ЗМІ.

У ключі інтересів Ахметова можна розглядати і ввезення старих вагонів з РФ всупереч забороні Кабміну, щоб знизити ставку оренди і здешевити перевезення металургійних і гірничорудних підприємств Ахметова. Криклій був причетний до рішення УЗ ввезти такі вагони, через що критично постраждала галузь вагонобудування.

Також міністр "забував" декларувати громадянську дружину і її майно. Навесні 2021 вона опублікувала пост з образливими висловами про нього, що пояснили зломом аккаунта. У соцмережах також з'явилися знімки, де є людина, схожа на Криклія, на вечірці людини, схожої на аграрного магната Юрія Косюка.

Після скандалів Криклій заявив про готовність системи габаритного-контролю до введення в експлуатацію, про спільні інфраструктурні проекти з США, пообіцяв передати Олександру Кубракову "план-проспект" по роботі з галуззю, в якому нібито закладені реформи.

"Ексміністру пасуватиме не розкидатися планами і не розсилати резюме в міжнародні корпорації на посаду консультанта по Східній Європі. А почати шукати хорошу адвокатську компанію, адже наслідки його дворічної діяльності на посаді чиновника не виключено що дуже скоро можуть обернутися для Криклія кримінальними справами", - йдеться в матеріалі.