Росія може шукати способи послабити санкції, щоб отримати доступ до товарів подвійного призначення. Про це в ефірі телеканалу "Апостроф" розповіла директорка аналітики, досліджень і розслідувань РЕБ Олена Юрченко.

За її словами, санкції проти російської авіації справді впливають на безпеку польотів, оскільки вони забороняють купувати нові літаки та обмежують доступ до сервісного обслуговування.

Вона додала, що на початку повномасштабного вторгнення російська цивільна авіація мала наймолодший і найновіший парк літаків. Власного виробництва цивільної авіації в Росії фактично немає, а довгобуди, як-от МС-21 та "Sukhoi Superjet", не виходять у серійне виробництво.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

"Навіть, коли вони перейдуть у серійне виробництво — це десятки років", — зазначила експертка.

Олена Юрченко наголосила, що виробництво цивільної авіації — це дуже наукоємний і капіталоємний процес, а Росія втратила його ще в 90-х роках, оскільки було дешевше та простіше купувати літаки за кордоном.

"Навіть якщо борт називався умовно російським, у ньому була частка іноземних компонентів від 70 до 80%. Словом, все, аж до пасажирських крісел, було так чи інакше іноземного походження", — пояснила вона.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

Експертка наголосила, що Москва може намагатися прикриватися аргументами щодо безпеки цивільної авіації, аби домогтися послаблення санкцій і отримати доступ до товарів подвійного призначення.

"Якщо Росії вдасться домогтися послаблень у цьому секторі, це така, так би мовити, повзуча ерозія санкційного режиму. Під ідеєю безпеки польотів або здоров’я простих росіян можна домогтися зняття санкцій по багатьох товарах подвійного призначення", — підкреслила вона.

За словами Юрченко, у Росії фактично зруйнована галузь цивільного авіабудування, а залишився лише військовий сектор. Відновлення внутрішнього виробництва цивільної авіації потребуватиме десятків років, а в умовах жорстких санкцій зробити це швидко неможливо.

Експертка підкреслила, що, попри заяви про неефективність санкцій і спроби Росії обходити їх через заміну деталей, обмеження суттєво впливають на певні галузі, зокрема цивільне авіабудування.

Як писав "Апостроф", 18 вересня РФ подала позов до Міжнародного суду ООН з проханням скасувати рішення ради Міжнародної організації цивільної авіації (ІCАО), яке поклало на Москву відповідальність за збиття малайзійського "Боїнга" рейсу MH17.

Влада Росії звернулася до Міжнародної організації цивільної авіації (ІКАО) з проханням послабити санкційні обмеження на постачання запчастин для літаків та транзитні польоти.

11 вересня Сполучені Штати Америки зняли санкції з білоруської державної авіакомпанії "Белавіа".

Також, політолог в ефірі телеканалу "Апостроф" розповів, що зняття санкцій з Білорусі стало черговим подарунком для Росії, який дозволить їй обходити власні обмеження.

Президентка Єврокомісії Урсула фон дер Ляєн повідомила, що Європейська комісія представила 19-тий пакет санкцій проти Росії.