RU  UA  EN

Пʼятниця, 22 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.20
НБУ:USD  41.00
Політика

Новини

22 листопада

21 листопада

Всі новини

ЗМІ назвали транспортний комітет Кисіля одним з найбільш неефективних в Раді

Одна з ключових галузей економіки України - транспорт та інфраструктура - не реформується через відсутність законодавчої підтримки, оскільки комітет Верховної ради з питань транспорту та інфраструктури - один з найменш ефективних у парламенті.

Про це пише видання "Дело".

За даними журналістів, за 9 місяців каденції через комітет пройшов десяток законопроектів, більшість з яких не були винесені в сесійний зал.

"Через це план Мінінфраструктури щодо реформування галузі залишається ефемерною амбіцією і при відсутності рішучих змін в комітеті навряд чи буде втілений в життя хоча б на 30%", - говориться в матеріалі.

Зокрема, близько 80% планів як міністерства, так і приватного сектора в залізничній галузі побудовано навколо нового закону про залізничний транспорт. Він не розглядався на комітеті за 9 місяців жодного разу, остання стадія, яку пройшли два законопроекти про реформу галузі в Раді - "передано на ознайомлення в комітет" у вересні 2019 року. Останні коментарі в січні надіслав комітет з європейської інтеграції.

Схожа історія - з законопроектом про внутрішній водний транспорт. Його варіанти вносилися ще попереднім складом комітету. "Слуги народу" розробили свій документ, врахувавши напрацювання попередників і в принципі міністерство готове його підтримати. Але комітет весь час відкладав документ.

"Результат млявої активності - повне неприйняття запропонованого на розгляд законопроекту №1182-1-д "Про внутрішній водний транспорт" з боку бізнесу. В кінці квітня Американська торгова палата опублікувала розгромну заяву, в якій вимагала переробити документ з експертами від бізнесу і урахуванням їх пропозицій . Також відомо, що документ повністю не влаштовує вітчизняні аграрні компанії", - наголошується в тексті.

Скандал навколо "звернення" Миколи Тищенка до компанії "Нібулон" лише розігрів пристрасті навколо документа, додає видання.

Для розгляду інших проектів комітет "дочекався" відставки Олексія Гончарука, коли були відкликані законопроекти про мультимодальні перевезення, про поштовий зв'язок, про Нацкомісію, що здійснює регулювання на транспорті, а також зміни в закон "Про дорожній рух". Всі їх міністр Владислав Криклій повинен буде перевнести на Кабмін, а потім - до Верховної Ради, це ще мінімум 3-6 місяців, говориться в статті.

Причиною повільності та вибіркового підходу до розгляду ініціатив транспортним комітетом спостерігачі вважають низький рівень компетенції ключових членів. За словами джерела в оточенні глави комітету Юрія Кисіля, той вважає за краще не приймати до розгляду проект, чим показує нездатність в ньому розібратися. Також у деяких членів комітету простежується бажання "комерціалізувати законопроектну діяльність".

Підтвердженням комерційної орієнтації комітету є участь відразу декількох його членів в "кріворожгейті". Голоси глави комітету Юрія Кисіля і глави підкомітету по дорожньому будівництву Юрія Корявченкова звучать на плівках, опублікованих восени 2019 року нардепом Поляковим. Кисіль підтвердив автентичність записів - нібито в ресторані "Околиця" вони з іншими "слугами народу" і керівництвом поліції обговорювали розподіл бізнес-інтересів в місті.