В Україні з'явився шанс упорядкувати розміщення реклами на вулицях і уздовж трас. Для цього слід встановити чіткі процедури, передбачити механізм демонтажу незаконної реклами.
Про це йшла мова на круглому столі "Зовнішня реклама: як подолати хаос і навести порядок?" щодо міжфракційного законопроекту № 5094 "Про внесення змін до законів України щодо вдосконалення регулювання у сфері зовнішньої реклами" в ІА "Укрінформ".
У заході взяли участь автори закону, представники профільних асоціацій і бізнесу.
У законопроекті значна увага приділяється соціальній рекламі. Він сприятиме ефективному регулюванню її розміщення: "Законопроект розширює перелік застосування соціальної реклами і закладає інструменти, які дозволять обирати під її розміщення більш ефективні місця", - розповідає співавтор проекту - "Слуга народу" Павло Сушко.
Передбачена можливість подавати заявки в електронній формі. Розміщуватися реклама буде відповідно до затверджених правил і схемами: "Будучи депутатом Київради, я брав участь у впровадженні реформи зовнішньої реклами в Києві. Рекламу скоротили майже на 70%, бізнес залишився задоволений - отримав цивілізовані правила. Коли ми проводили реформу, то стикалися з законодавчими прогалинами. Ми хочемо прибрати колізії, різночитання і ввести єдину процедуру розміщення конструкцій", - говорить депутат від "Голосу" Олег Макаров.
Завдяки електронним реєстрам рекламоносіїв і QR-кодам з інформацією про власника та рішення, кожен громадянин зможе відстежувати законність розміщення реклами. Саме нелегальна реклама створює проблеми. Пропонується ввести демонтаж, щоб прибирати самовільно встановлені конструкції. Бізнес сприйняв це позитивно, відзначивши, що головне - щоб правила були прозорі і стабільні: "І міста, і бізнес - бранці застарілого законодавства, змушені вести діяльність в його умовах. У Києві ми зуміли досягти консенсусу, не відстаємо від Європи. Після прийняття закону можна буде вкладати інвестиції по всій країні. Ми розраховуємо, що зможемо створити робочі місця для персоналу, який буде отримувати високу зарплату, а бюджет отримуватиме додаткові надходження", - говорить директор PRIME Group Катерина Храмова.
Документ передбачає розробку дизайн-кодів публічних просторів. На об'єктах ЮНЕСКО і пам'ятниках реклами не буде. Те, що під регулювання потраплять вивіски і реклама на транспорті значить, що публічний простір стане більш гармонійним: "Коли ми говоримо, що бізнес буде вкладати інвестиції, то це не означає, що на місці щита з'явиться інший. Зрозуміло, що, клацнувши пальцем, ми не замінимо конструкції на відеоборди, але цей сегмент буде розвиватися швидше", - говорить директор Всеукраїнської рекламної коаліції Максим Лазебник.
Законопроект вплине і на якість рекламних сюжетів, адже скандальна реклама - на нелегальних конструкціях: "Зменшиться кількість неетичної реклами. Рекламодавці, які хочуть розмістити те, що не відповідає законодавству, працюють з тіньовиками, коли нелегальних конструкцій не буде, то і не буде можливості розміщувати таку рекламу", - пояснює юрист PRIME Group Ганна Чеботарьова.
Авторами законопроекту стали 15 депутатів з різних фракцій, він має великі шанси на прийняття. Очікується, що надходження до бюджету з ринку зростуть удвічі за рахунок виведення частини його з тіні: "Законопроект наводить порядок в індустрії - робить її прозорою. Сподіваємося, що найближчим часом він буде виноситися на засідання. Комітет готовий, а в залі буде консенсус, всі фракції підписали. Сподіваюся, що індустрія до кінця весни отримає нарешті сучасний, прозорий, ефективний закон", - говорить "Слуга народу", глава профільного комітету Микита Потураєв.