Міністр інфраструктури Олександр Кубраков не має наміру зупинятися на звільнення в.о. директора морського порту "Південний" Сергія Ковшаря і планує провести кадрові ревізії серед чиновників в ряді інших підзвітних Міністерству підприємств.
Про це написало видання УНІАН.
Ковшар став першим звільненим чиновником з підозрою в участі в корупційних схемах. Його звинувачували в причетності до змови з терміналом "ТІС" і нанесенні багатомільйонних збитків ГЗК і "Укрзалізниці". За словами гендиректора Федерації роботодавців транспорту Володимира Гусака, "УЗ" втратить до 3 млн тонн вантажів (10% вантажообігу), а в грошах буде втрачати по півмільярда гривень на місяць, при цьому ГЗК і зовсім могли зупинити свою роботу.
"Це загрожує скороченням промислового виробництва і експорту, яке призведе до зниження ВВП України, зайнятості і падіння надходжень до держбюджету. Будуть зірвані експортні контракти, а втрата валютних надходжень складе близько 300 млн дол США", - заявили автори листа промисловців прем'єру і міністру інфраструктури.
Сергій Ковшар був призначений в.о. глави МТП "Південний" в серпні 2020. Незважаючи на відсутність великого управлінського досвіду в портовій галузі, його призначення, як стверджують спостерігачі, лобіювали власники терміналу "ТІС". Це рішення викликало обурення у працівників порту Південний: профспілки влаштували страйк, протестуючи проти призначення людини із сільськогосподарською спеціальністю в морський порт. Під час керівництва Ковшаря портом підприємство отримало збитки в розмірі 54 млн грн за перше півріччя 2021 через падіння обсягів перевалки руди. Це не завадило чиновнику виписувати собі премій на 1,5 млн грн з початку року.
На момент призначення він вже був фігурантом кримінальногопровадження № 4520170000592 по ст.191 ч.5 Кримінального кодексу України (розкрадання в особливо великих розмірах), відкритого НАБУ. За версією слідства Ковшар та інші чиновники порту причетні до організації корупційних закупівель. Зокрема, з 2017 по 2019 переможцями більшості тендерів порту "Південний" виявилися 14 приватних компаній. З подачі Ковшаря та інших керівників порту, в 2017-2018 вони виграли більше 50 тендерів на 300 млн грн, сума завищення вартості склала понад 152 млн грн.
"На думку спостерігачів, зберегти посаду незважаючи на збитки, Ковшар вирішив через лояльність до"партнерів"з ТІС. Однак, як стало зрозуміло після рішення Кубракова, ставка на "зв'язки" не зіграла. В оточенні міністра відзначають, що такого роду рішення про відставки корупціонерів можуть стати регулярними, оскільки схем в галузях, підзвітних Мінінфраструктури накопичилося більш ніж достатньо", - пише видання.
"У першу чергу від роботи будуть відсторонені фігуранти кримінальних проваджень, чиновники, на яких надходять скарги від бізнесу. Президент вимагав від новопризначених міністрів жорстких кадрових рішень для поліпшення роботи ввірених їм відомств. І у Кубракова є бажання підтвердити імідж ефективного менеджера, зароблений в "Укравтодорі", - пишуть журналісти. - Серед іншого, кадрові ревізії можуть статися в інших портах, в Укртрансбезпеці і "Укрзалізниці", де поставлено завдання провести нарешті максимально прозорий конкурс на нового главу і не допустити "поглинання" його/її реформаторських зусиль "середньою ланкою" корупціонерів", - додає видання.