RU  UA  EN

Середа, 8 травня
  • НБУ:USD 39.20
  • НБУ:EUR 41.90
НБУ:USD  39.20
Політика

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Новини

8 травня

Всі новини

Транспортний комітет ВР і Юрій Кисіль блокують боротьбу з корупцією в морській галузі - ЗМІ

Транспортний комітет Верховної Ради відправив на розгляд парламенту проект закону 3944, згідно з яким в Україні має бути впроваджена міжнародна практика автоматичної пролонгації документів моряка. У разі прийняття, законопроект ламає корупційну схему на $6-8 млн на місяць, до якої можуть бути причетні колишнє керівництво Мінінфраструктури, і комітету з питань транспорту в ВР.

Про це пише РБК-Україна.

Видання нагадує, що в липні 2020 на ВРУ був поданий законопроект члена антикорупційного комітету Івана Шинкаренка та інших, покликаний спростити видачу документів морякам. Згідно з ним, у разі наявності документів про підготовку моряка і підтвердження стажу, повторна здача іспиту кожні 5 років не потрібна. А значить виключається пласт корупційних ризиків, а морякам не потрібно буде платити до $8 тис за іспит.

"Не дивлячись на гостроту проблеми, законопроект на комітеті, який очолює Юрій Кисіль, не розглядали майже рік. На думку представників громадських організацій моряків та інших спостерігачів, причина могла полягати в тому, що деякі члени комітету і самі могли бути причетні до схеми поборів", - йдеться в матеріалі.

У серпні 2020 почався процес ліквідації Інспекції дипломування моряків. З 22 листопада 2020 її функції були передані до Морської адміністрації. Наказ про ліквідацію оскаржив в суді колишній співробітник інспекції, ОАСК документ скасував. Як з'ясували в Bihus.Info, паралельно в Морській адміністрації було впроваджено комп'ютерне тестування. Однак щоб пройти тест, все одно необхідно було "позолотити руку" певному агенту. Журналісти програми "Гроші" звинуватили міністра Криклія, що він є частиною схеми поборів з моряків.

У лютому Мінінфраструктури оприлюднило проект наказу про переведення моряків на електронну систему тестування. Ініціативу підтримали громадські працівники і глава виконкому Національної ради реформ Михайло Саакашвілі. Він підтримував моряків в ході акцій протесту, лобіював спрощення системи підтвердження кваліфікації, критикував чиновників, які можуть стояти за блокуванням таких ініціатив, заявляв, що на хабарах моряків "годується" нардеп від Миколаївської області Ігор Негулевський.

В кінці квітня Криклій повідомив, що наказ зареєстрований в Мін'юсті, проте не вступав в силу, оскільки не був опублікований в Офіційному віснику. Автори законопроекту 3944 вирішили форсувати його прийняття через сесійний зал парламенту. Реакцію голови комітету Юрія Кисіля на пропозицію винести документ в зал оприлюднив в YouTube-каналі нардеп Олександр Куницький. За словами Куницького, зміни в порядку отримання документів не вигідні Криклію, оскільки той "не хотів ламати схему і годувався з неї, можливо ділячись з кимось в Кабміні". Ініціативу на себе довелося брати депутатам. За його словами, винести проект в зал важливо, щоб згорнути "годівницю" на $6-8 млн на місяць і дати можливість морякам або автоматично пролонгувати документи, або проходити переекзаменування через прозорі механізми.

За даними джерел в Мінінфраструктури, навіть якщо комітет під керівництвом Юрія Кисіля блокуватиме законопроект 3944 після його винесення в зал або при підготовці до другого читання, новий міністр Олександр Кубраков буде шукати механізми, щоб вирішити проблему максимум протягом 2-3 місяців.