RU  UA  EN

Понеділок, 23 грудня
  • НБУ:USD 41.55
  • НБУ:EUR 43.25
НБУ:USD  41.55
Політика

Новини

22 грудня

21 грудня

Всі новини

За програмою Зеленського в Україні спишуть старі вантажні вагони і закуплять 45 тисяч нових

В Україні розпочинається комплексне оновлення залізничного рухомого складу. В рамках програми президента Володимира Зеленського "Велике будівництво" планують закупити 45 тисяч вантажних вагонів від українських виробників.

Масштабну модернізацію рухомого складу планують розпочати вже з наступного року, йдеться у сюжеті Факти ICTV.

У Мінінфраструктури вже є наказ про списання вагонів з вичерпаним терміном експлуатації. Згідно з наказом, вперше в історії України для вагонів також встановлять граничний термін експлуатації. Після цього розпочнеться поступове списання застарілих вагонів.

"Це буде в рівних долях "Укрзалізниця" і приватні власники. Оновлення рухомого складу на близько 100 мільярдів гривень. Вперше за 30 років Незалежності найвищі керівники нашої держави звернули увагу на залізницю", - зазначив радник міністра інфраструктури Іван Федорко.

За сім років з балансу "Укрзалізниці" планують списати 55 тисяч застарілих вагонів, замінивши їх на 45 тисяч нових.

Кардинальне оновлення рухомого складу принесе в бюджет до 20 млрд грн та створить додаткові робочі місця.

Ініціатива також реанімує українські машинобудівні підприємства, які з початком пандемії коронавірусу опинились в глибокій кризі. За 2021 рік виробництво скоротилося майже на 60% у порівнянні з 2020. Вагонобудівники сподіваються: масштабне оновлення на залізниці дасть поштовх і для їхньої галузі, і для кількох суміжних.

"Вагон – це повністю український виріб. В Україні видобувають руду, роблять з неї метал, виготовляють усі компоненти. Як тільки держава купує бодай один вагон – запускається цілий ланцюг промислових підприємств", - розказав заступник голови комітету ВРУ з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський.

Наразі в Україні курсують 174 тисячі вантажних вагонів, з яких 95 тисяч вже давно вичерпали свій нормативний термін служби. Середній вік вагонів на українській залізниці сягає до 40 років, хоча термін експлуатації – максимум 30 років.

Нагадаємо, в межах програми президента "Велике будівництво" також запускається проєкт City Express для розвитку приміського залізничного сполучення.