RU  UA  EN

Субота, 2 листопада
  • НБУ:USD 40.95
  • НБУ:EUR 44.25
НБУ:USD  40.95
Суспільство

Новини

2 листопада

Всі новини

Інклюзія - це прагнення розуміти людей навколо: у Львові пройшов Форум інноваційної освіти

Більше 200 вчителів, директорів освітніх установ, фахівців в сфері цифрових технологій, менеджерів успішних соціальних і художніх проектів, керівників інклюзивних закладів з 17 регіонів України зарядилися освітніми ідеями Форумі інноваційної освіти INED, який відбувся 23-24 листопада 2018 року в Центрі Шептицького УКУ.

Про це повідомляє Ipress.ua.

Серед організаторів Форуму - Простір освітніх ініціатив УКУ, Управління ІТ Львівської міської ради, ГО "Центр громадських інновацій" і STEAM SPACE, генеральний партнер Форуму - Міжнародний Фонд "Відродження".

Як відзначають організатори, основною метою таких форумів є народження освітніх проектів, поширення нових ідей і практик, розподіл досвідом і міркуваннями, мотивація до власної трансформації та спілкування.

"Шкільне управління і технології повинні служити учневі і вчителю і сприяти реалізації потенціалу кожної дитини. Для мене особисто інклюзія - це прагнення розуміти людей навколо, бажання бачити в кожному, хто поруч, перш за все людину, а вже потім її особливості, прощати собі і іншим нашу інакшість, вміння спілкуватися мовою серця. Важливо навчитися розпізнавати в інших людях таланти, а вони, безумовно, є у кожного ", - відзначає один з організаторів Форуму Ольга Матійчук, менеджер проектів "Простору освітніх ініціатив" УКУ.

Цього року тематика Форуму об'єднує три основних напрямки: інноваційні навчальні методики і технології, виклики та можливості розвитку інклюзивної освіти в Україні, нові підходи до управління навчальними закладами.

"Перш ніж організовувати Форум, ми всі разом думали над тим, яким повинен бути основний заклик. Яка ж вона школа XXI століття? Наша відповідь - це школа інноваційна, яка використовує сучасні технології в навчальному процесі, школа з керівництвом, яке спонукає, ініціює і підтримує хороші зміни, і звичайно, школа - відкрита для всіх! Краща нагорода від того, що робиш - коли бачиш, що воно потрібне іншим, в цьому році ми мали більше 400 запитів на реєстрацію, ми бачили шалену енергетику і запал в очах учасників і тому віримо, чт вже з понеділка кожен з них прийшов у школу з натхненням та ідеями добрих змін ", - зазначає Олександра Сендре, співорганізатор Форуму, начальник відділу розумних сервісів і зв'язку управління ІТ Львівської міської ради.

Серед іноземних спікерів заходу - Еяль Блох - професор, соціальний архітектор і навчальний підприємець, голова і співзасновник TOP Global, співзасновник Інституту сталого розвитку в м Єрусалим, Сільвія Стіґлітц - доктор наук, директор відділу соціального розвитку Інституту сталого розвитку коледжу "Давид Йеллін" в м Єрусалим, Марі-Луїз Штоль Штефан - експерт з питань освіти, понад 16 років досвіду роботи на посаді директора школи в Німеччині, Італії, Швейцарії, засновниця ТОВ "Школа життя", Арі Покка, фінський обра зовательного експерт, автор книги "Вищий клас: Шкільне управління по-фінськи".

Фахівці з Ізраїлю відзначили, що від людей з інвалідністю можна багато чому навчитися, вони можуть нас міняти. В першу чергу, за їхніми словами, треба міняти навчальну парадигму з вчити про щось на вчити разом з людьми з інвалідністю.

"Кращим експертом з інклюзивної освіти є самі ж люди з інвалідністю, адже зі своєю проблемою вони живуть 24 години на добу сім днів на тиждень. Вони є експертами по життю, а не експертами з книги. Фахівці ж вивчають ці проблеми сім разів в тиждень вісім годин в день. Тому так важливо вчитися разом з людьми з інвалідністю. Це стане зміною навчальної парадигми і моделі відносин між суспільством і людьми з інвалідністю ", - вважає Еяль Блох.

"У Фінляндії ми багато говоримо про залучення дітей до створення шкільної культури. Діти є активними гравцями, а не просто слухачами. Це був би занадто вузький підхід. Замість цього їх долучають до створення атмосфери, в якій кожен має персональну мета. Роль кожного учня полягає не в виконанні шкільних завдань, а в розвитку креативності. Школа повинна стати майданчиком для соціальної інтеракції і заохочувати дітей не замикатися в стінах школи, але контактувати з іншими освітніми середовищами ", - розповідає Арі Покка.

Вчителі повинні стати управлінцями своїх шкіл і розуміти мету, до якої прагнуть, вважає Марі-Луїз Штефан.

"У Німеччині важливо не стільки досягнення певних стандартів у отриманні знань, як отримання дітьми певних компетентностей. Ця зміна підходу від звичайного засвоєння інформації стратегії формування таких якостей, як: вміння презентувати, працювати в команді, творити і комунікувати один з одним. Учитель - це не просто ретранслятор інформації, але хороший менеджер, який уміє організувати команду з дітей, мотивувати їх і допомогти розвинути свій потенціал ", - додала експертка.

В рамках заходу учасники обмінялися лайфхаками ефективного навчання, дізналися, як створити бренд навчального закладу, розвивати педагогічний колектив за прикладом провідних IT компаній, обговорили, як розвинути емоційний інтелект та стресостійкість, як організувати діяльність інклюзивно-ресурсних центрів та підготувати вчителів та асистентів до роботи в інклюзивних класах, як побудувати ефективну команду та управляти школою на засадах демократії, як застосовувати навчальні додатки, інтерактивні моделі, відеоконтент, 3D моделювання в освітньому процесі та реалізовувати STEAM-проекти.

Під час панельної дискусії прозвучали кілька важливих тез:

  • Професіоналізм повинен базуватися на цінностях і повазі до людської гідності. Інноваційні технології - це лише інструмент, за допомогою якого ми досягаємо цілі, але не самоціль. У центрі всього людина і її душа.
  • Ефективна освітня система базується на максимальній зацікавленості викладача, на прояві емпатії і розуміння учня. Ніякі інформаційні технології не допоможуть, якщо вчитель не змотивований навчати.
  • Ми повинні перейти до ціннісного орієнтованого суспільства, змістивши фокус із матеріальних цінностей на духовні.
  • Цінності треба не лише пропагувати, але й дотримуватися їх. Діти вчаться не на словах, вони вчаться, переймаючись наш стиль поведінки.
  • У дитині треба підсилювати те, що їй добре вдається, а не змушувати робити те, що не виходить. Важливо ще з 5-го класу спрямовувати дітей розвиватися у тому напрямку, до якого у нього найбільше здібностей.