RU  UA  EN

Пʼятниця, 29 березня
  • НБУ:USD 38.85
  • НБУ:EUR 42.05
НБУ:USD  38.85
Суспільство

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Новини

29 березня

28 березня

Всі новини

В Україні почали діяти нові правила на комунальні послуги: що змінилося

З 1 травня в Україні вступили в силу нові правила на комунальні послуги.

Про це повідомляє ubr.ua.

Згідно з ними, українці повинні підписати один з трьох запропонованих договорів на надання комунальних послуг. Мешканцям дадуть право вибору по базовим послугам, крім енергетичних: з постачання і розподілу природного газу, постачання і розподілу електричної енергії.

За новим законом, в договорі з надання комунальних послуг, повинні бути:

перелік послуг;

вимоги до якості послуг;

права та обов'язки сторін;

відповідальність сторін за порушення договору;

ціна послуги;

порядок оплати послуги;

порядок і умови внесення змін до договору, в тому числі за ціною послуги;

термін дії договору, порядок і умови продовження його дії і розірвання.

Всі інші умови договору (які не включено в перелік основних) можуть узгоджуватися між сторонами. Закон передбачає, що з пропозицією про укладення договору про надання послуг або з внесенням змін до нього може звернутися будь-яка сторона. Надавши письмово проект відповідного договору, який складено відповідно до типової угоди.

Це може зробити навіть сам споживач - скласти свою версію угоди з водоканалом або теплоенерго. І, якщо протягом 30 днів після отримання проекту документа комунальне підприємство, офіційно не відмовилося його підписати, не надало заперечень, і продовжило обслуговувати споживача, то договір вважається укладеним в запропонованій редакції. Також все працює і у зворотний бік: якщо мешканець після отримання угоди від комунальника за місяць нічого не заперечив, і продовжив отримувати послугу, то вважається, що він з усім згоден. Договір укладено.

"Питання внесення змін до договору з ініціативи споживача, нібито вирішується новою редакцією закону. Але як це буде реалізовуватися на практиці, чи братимуть постачальники послуг зміни в договори, або будуть слати всім відмову у внесенні змін, - покаже час", - цитує видання провідного аналітика ГО "Громадський аудит" Тарас Галайда.

Крім цього, споживач, за новим законом, має право на неустойку - штраф, пеню. Його розмір повинен бути виписано в договорі.

У новому законі ставки пені та штрафів чітко не розписано. Механізм їх стягнення також визначено досить докладно, так що все це слід вказувати в договорі з комунальним підприємством. І до останнього наполягати на своїх поправках - не укладати договір без них. Інакше буде практично нереально щось отримати з компанії-постачальника послуги, якщо та проштрафиться.

"Теоретично, споживачеві надано право отримати пеню за неякісну послугу від постачальника. Але в порядку, якого немає, і в розмірі, який не встановлено. При цьому для споживача пеня за несвоєчасну оплату вписано в законі чітко. З розміром і з порядком стягнення", - пояснює експерт.

За новим законом, з комунальними підприємствами можуть підписуватися різні види договорів - індивідуальні і колективні. З видом договору потрібно визначитися до 1 травня 2020 року. Відзначається, що тексти типових договорів з комунальними підприємствами, за новим законом, повинен затвердити Кабмін.

Як повідомляв "Апостроф", раніше в Україні ввели штрафи за борги по комуналці.