RU  UA  EN

Середа, 6 листопада
  • НБУ:USD 41.05
  • НБУ:EUR 44.40
НБУ:USD  41.05
Суспільство

Новини

5 листопада

Всі новини

Одне робоче місце в авіації генерує 5 в суміжних областях: ЗМІ висловилися про ситуацію в аеропорту "Київ"

Банкрутство Міжнародного аеропорту "Київ" вдарить по міжнародному іміджу столиці та дестабілізує економічну ситуацію в Україні.

Про це пише Gazeta.ua в матеріалі "Напередодні відкритого неба: чи залишиться у Києва свій аеропорт?".

МА "Київ" - другий в країні за пасажиропотоком. До пандемії він щомісяця брав до 170 тис пасажирів і обслуговував до 2 тисяч рейсів. Аеропорт з високою пропускною здатністю в межах міста був головною умовою проведення Євро-2012 і фіналу Ліги чемпіонів УЄФА.

"У разі закриття аеропорту "Київ" Україні доведеться забути про події такого масштабу, а киянам - про швидкий і комфортний трансфер", - йдеться в матеріалі.

Аеропорт також є другим платником податків Києва і генерує тисячі робочих місць: в аеропорту працюють 2 тис співробітників, ще 8 тис осіб - в суміжних підприємствах.

"Одне робоче місце в авіації створює приблизно 5 робочих місць в суміжних галузях. Будь-яке скорочення персоналу вплине і на інші галузі", - цитує ЗМІ експерта з авіації Богдана Долинця.

На думку експертів, у держави є інструменти, які дозволили б стабілізувати ситуацію і не допустити банкрутства аеропорту - перегляд акцизів на авіаційне паливо, скасування ПДВ на внутрішніх перевезеннях, пільги по виплатах ЄСВ, часткова компенсація лізингових платежів, введення мінімальних ставок на авіаційне обслуговування і т.д. Однак жоден з цих механізмів не був задіяний.

"Може, крім створення обіцяних нових 100500 тисяч робочих місць невідомо де, варто потурбуватися про збереження існуючих за допомогою підтримки господарюючих суб'єктів? Це для платників податків буде дешевше, ніж утримувати безробітних і створювати робочі місця в комунальних підприємствах", - цитує видання блогера Сергія Наумовича.

25 травня в ЗМІ опублікували інтерв'ю гендиректора ТОВ "Майстер-Авіа" Олега Левченка. Він повідомив, що аеропорт "Київ" опинився на межі банкрутства і не переживе кризу без підтримки держави. Через пандемію аеропорт втратив весь пасажиропотік і 92% доходів. При цьому продовжує нести серйозні витрати на утримання інфраструктури, виконання податкових та кредитних зобов'язань. Аеропорт двічі звертався в Кабмін і Офіс президента, однак ніяких рішень за цим не послідувало.

У 2010 році ТОВ "Майстер-Авіа" виграло конкурс на оренду частини майна комунального підприємства "МА "Київ". Інвестор відповідає за роботу пасажирських терміналів, обслуговування літаків і пасажирів, авіаційну безпеку, КП - за злітно-посадкову смугу і весь аеродром. За останні 10 років "Майстер-Авіа" інвестувало в реконструкцію і будівництво нових терміналів близько 2 млрд грн.