Власник бізнесу в окупованому Криму і власник групи компаній "Трансшип" Андрій Іванов намагається захопити контроль над Морською адміністрацією України. Для цього він використовує "громадські організації", які піаряться на боротьбі з корупцією в морській галузі.
Про це повідомляється в розслідуванні "Жесть in UA", пише видання "Лента".
"Правила гри" в морській галузі, зокрема, питання видачі документів морякам та інші бюрократичні моменти, регулює Держадміністрація морського і річкового транспорту. Ця установа входить до складу Мінінфраструктури, і Морська адміністрація не має повноцінного керівника.
"Йому (Іванову) це потрібно, щоб захистити від дій влади України свої підприємства в окупованому Криму, які зокрема можуть виробляти кораблі для окупантів. Також Іванова до дій стимулюють люди з Кремля, які хочуть виправдати інвестиції в бізнес "Трансшип" на захопленому півострові", - йдеться в матеріалі.
Розслідувачі зазначають, що Морська адміністрація - джерело корупційного заробітку, оборот якого може досягати $200 млн в рік, головним чином - під час видачі документів морякам.
Як сказано в сюжеті, бізнесмен хоче домогтися, щоб його креатура зайняла пост глави Морської адміністрації. Для цього на конкурс "висунулися кілька його протеже": Віталій Панченко, Данило Мефодовський і Ілля Тіхонов. Цих людей об'єднує членство в організації "Морська палата", яку пов'язують з Івановим. Раніше Іванов намагався домогтися, щоб главою Морської адміністрації став Іван Ніякий, але його кандидату відкинув Владислав Криклій. Тепер Ніякий намагається запропонувати свої послуги як "консультанта" по морській галузі в Мінінфраструктури.
"Третьою колоною" автори матеріалу називають Христину Король, яка очолює організацію Ukrainian Seafarers Union. Король визнавала, що її організація має прямий зв'язок з Івановим і "Морський палатою".
"На прапори" Ukrainian Seafarers Union взяла просування прийняття закону №3944, який нібито має побороти схеми на видачу документів моряків, а по факту - як оцінюють експерти, тільки посилює можливості чиновників Морської адміністрації для корупційного заробітку", - пише видання.
Як говориться в матеріалі, "над образом Христини Король попрацювали політтехнологи, а образ її життя - брендовий одяг і автомобіль вартістю півмільйона гривень - не вписуються в розмір її офіційної зарплати в 5 тис гривень щомісяця".