RU  UA  EN

Понеділок, 23 грудня
  • НБУ:USD 41.55
  • НБУ:EUR 43.25
НБУ:USD  41.55
Суспільство

Новини

22 грудня

Всі новини

Клієнтам "Нової пошти" почали блокувати грошові перекази: чому так відбувається

Фінансова компанія NovaPay блокує клієнтам "нової пошти" грошові перекази. Один із клієнтів поскаржився на те, що його гроші "зависли" на рахунку. Пізніше ця людина надала всі документи, необхідні для розблокування цих грошей. Але навіть при цьому доступ до коштів йому досі не повернули. В Інтернеті стверджують, що цей випадок далеко не єдиний. Клієнти банків масово скаржаться на такі проблеми. Рахунки та перекази блокують через фінмоніторинг.

Про це розповів на сторінці в Facebook юрист Андрій Боганча.

За його словами, один із його клієнтів-підприємців 15 листопада втратив можливість отримання грошових переказів через сервіс "Нової пошти" NovaPay.

"Блокування пройшло у рамках фінансового моніторингу. У відділенні "Нової пошти" кажуть, що потрібно надати документи, що підтверджують підприємницьку діяльність", - пояснив адвокат.

Як стверджує Андрій Боганча, його клієнт надав усі потрібні документи того ж дня. 17 листопада йому відповіли, що наданих документів недостатньо.

У відповідь на це 18 листопада підприємець повторно подав заяву, надавши додаткові квитанції. При цьому він попросив пояснити йому, що викликало сумнів щодо його підприємницької діяльності. Але йому ніхто так і не відповів.

Через це, каже Боганча, весь цей час, аж до сьогоднішнього дня, бізнес-підприємця простоює і не може нормально працювати і приносити прибуток. Кошти заблоковані досі. Тим часом, представники "Нової пошти" "обіцяють розібратися в ситуації".

З чим пов'язані блокування коштів

Фінансовий моніторинг – це один із методів протидії відмиванню доходів, отриманих злочинним шляхом, фінансуванню тероризму, а в українських реаліях – ще й ухилянню від сплати податків. Громадяни України вже тривалий час стикаються з тим, що банки можуть просто будь-якої миті заблокувати їхні кошти, вимагаючи надання документів, що підтверджують джерело цих коштів.

Такий обов'язок було покладено на фінустанови ще кілька років тому. Проте система сира й досі працює некоректно. При цьому подібні правила стосуються не лише банків, а й сервісів типу NovaPay.

Наразі, за словами експертів, не існує єдиного суворого правила щодо суми чи регулярності платежів, які варто було б вважати підозрілими. У різних банків та категорій клієнтів вони відрізняються.

Обов'язкова перевірка має здійснюватись, якщо йдеться про суми від 400 тисяч гривень. При цьому багато банків верифікують операції на суму від 150 тис. грн, але можуть заблокувати будь-яку суму, якщо вона видасться сумнівною.

Призупинення фінансової операції може мати місце, наприклад, у таких випадках:

  • Невідповідність прибутків. Людина отримує зарплату 10-20 тис. грн щомісяця, а потім раптово намагається внести на рахунок 200 тис. грн.
  • Регулярні однотипні платежі Наприклад, людина щодня отримує певну суму коштів і переводить в готівку її в банкоматі. Або щодня по кілька разів отримує переклади від різних фізосіб. Така поведінка здається банку дуже схожим на підприємницьку діяльність, яку не можна вести за допомогою приватних рахунків.

Раніше ми також повідомляли про те, як зняти арешт з заблокованих грошей в банку.