В українському законодавстві передбачено декілька причин для того, щоби відмовити людині в отриманні субсидії.
Міністр соціальної політики України Марина Лазебна розповіла, яка причина відмови у виплаті зустрічається найчастіше.
Так, найчастіше подібне відбувається тоді, коли потенційний отримувач робить дорогі покупки на суму понад 50 тисяч гривень.
Перш ніж надати людині право на отримання субсидії, Національна соціальна сервісна служба має провести низку перевірок. Вона здійснює реалізацію соціальної політики у країні. Мінсоцполітики прописало для неї детальний порядок перевірки органів соціального захисту щодо правильності призначення субсидій. Водночас, вони перевіряють безпосередньо тих, хто надає подібні соціальні послуги.
"У перспективі перевірка має проводитися автоматично і до призначення, а не постфактум. Людина приходить, дає документ і за ним із єдиного соціального реєстру підтягується вся інформація", - сказала Лазебна.
Сьогодні, щоб отримати субсидію, потрібно задекларувати свій майновий стан та вказати кількість мешканців у себе вдома. Інша інформація, необхідна для надання субсидій, надається за запитом органів соціального захисту населення.
"Від ДПС отримують дані про доходи людей, від Пенсійного фонду України – про доходи та сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, від органів місцевого самоврядування – про зареєстрованих у житлових приміщеннях осіб, від управителів багатоквартирного будинку, об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, виконавців комунальних послуг – розмір внесків/платежів, тарифів на житлово-комунальні послуги та платежів за такі послуги”, - пояснює Лазебна.
Рішення приймається через 10 днів після надання необхідної інформації.
Раніше ми також повідомляли про те, у кого і в яких випадках в Україні можуть забрати субсидію та зобов'язати повернути виплачені гроші.