RU  UA  EN

Неділя, 22 грудня
  • НБУ:USD 41.55
  • НБУ:EUR 43.25
НБУ:USD  41.55
Суспільство

Новини

22 грудня

Всі новини

Крадіжка речей з камери зберігання магазину: хто відповідає і що робити

Часто, не бажаючи залишати особисті речі у камерах зберігання у магазині, покупець зустрічається із охороною, яка наполегливо рекомендує таки залишити свою сумку у комірці з ключем.

Наскільки це законно, безпечно і чи будуть відшкодування у разі викрадення особистих речей розповідає "Апостроф", посилаючись на газету "Пенсійний кур'єр".

Згідно Постанови Кабміну від 15.05.2006 № 833, пункту 21 “Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів” суб'єкт господарювання зобов'язаний:

  • забезпечити доступ споживачів до торговельних об'єктів без здавання на збереження особистих речей, окрім товарів, реалізація яких здійснюється в таких торговельних об'єктах;
  • створити умови для збереження речей споживачів, у разі якщо вхід у торговельний об'єкт із товарами, які реалізуються в таких закладах, заборонено.

Надписи про те, що адміністрація не несе відповідальності за зберігання речей, розповсюджені у супермаркетах, є незаконними.

“Якщо ви поклали речі в камеру схову магазину, адміністрація супермаркету відповідає за схоронність ваших речей, навіть попри наявність оголошення про зворотне. Це підтверджується видачею покупцеві номерного жетона, іншого знака, що засвідчує прийняття речі на зберігання (відповідно до статті 937 Цивільного кодексу України)”, - йдеться у повідомленні.

Відповідно до статті 951, якщо речі споживача було викрадено чи пошкоджено, відповідальність за це несе магазин і повинен відшкодувати втрачене:

  • у разі втрати (нестачі) речі — у розмірі її вартості;
  • у разі пошкодження речі — у розмірі суми, на яку знизилася її вартість.

“Якщо внаслідок пошкодження речі її якість змінилася настільки, що її не може бути використано за первісним призначенням, споживач має право відмовитися від неї і вимагати від зберігача відшкодування її вартості” – зазначає видання.

У разі відмови відшкодування заподіяних збитків у повному розмірі, споживач має право звернутися до суду.

Тож, якщо покупець не впевнений, що його речі зберігатимуться належним чином, то він має право відмовитися залишати їх у комірках схову магазину і пересуватися приміщенням разом зі своїми сумками. Однак, за умови, що у них немає тих товарів, які там реалізуються.

Раніше ми показували, як злодії викрадають речі у камерах зберігання супермаркетів.