Українці, які втратили водійські посвідчення через війну з росією, вимушені платити за їх відновлення $200 хабаря.
"Шахрайська схем працює так: співробітники сервісних центрів займають місця в електронній черзі, а потім продають їх", - пише політтехнолог Олексій Голобуцький у Facebook.
За словами експерта, в мережі з’явились відеосвідчення маніпуляцій в сервісних центрах МВС: зумисне бронювання співробітниками всіх талончиків електронної черги, щоб водії змушені були купувати можливість потрапити на прийом: "Найпопулярніша через війну послуга – відновлення водійських прав (під обстрілами і під час евакуації люди думають все ж про збереження життів, а не цілком відновних папірців) – тепер тягне на цілих $200".
Організатором схеми експерт вважає керівника Головного сервісного центру МВС Євгена Мойсеєнка.
"Відповідальний за цю систему - Керівник Головного сервісного центру МВС Євген Мойсеєнко… Людина Євгена Єніна, котру і призначили саме для того, щоб підім’яти всі ці схеми хабарів за права, довідки, реєстрації тощо", - зазначає Голобуцький.
Політтехнолог згадує, що призначення Мойсеєнка викликало питання в корупційному контексті. Експерти зауважили, що задекларовані активи більш як в 10 разів перевищують офіційні доходи Мойсеєнка. До отримання посади керівника Головного сервісного центру МВС Мойсеєнко працював у Міністерстві цифрової трансформації України та обіймав посаду Головного спеціалісту експертної групи аналітичного та експертного забезпечення директорату електронних реєстрів.
"Якщо зважати на розбіжність доходів і активів, досвід "ефективної роботи" на державній посаді Мойсеєнко таки отримав, логічно ж? І тоді це пояснює відсутність жодних претензій в Мойсеєнка вже на посаді керівника ГСЦ МВС, зокрема, до якості і вартості водійських прав – його все цілком влаштовувало – незважаючи на корупційний скандал і навіть відкриті провадження НАБУ за ст.364 ("Зловживання владою") і ст.209 ("Відмивання грошей") (+300% до ціни витратних матеріалів, закуповуваних у цілком конкретних фірм, не могли не викликати підозри, як і 2,5 млрд(!), виплачених саме цим конкретним фірмам...", - пише Голобуцький.
Політтехнолог зазначає, що "наявність корупційних схем (зафіксована НАБУ) передбачає при зміні керівництва тільки два варіанти: або новий начальник з гуркотом руйнує брудний спадок – або тихо вбудовується в давно налагоджені схеми, заявляючи, що особливих претензій до роботи довіреної структури не має, буде хіба покращувати. Здогадайтесь, за яким варіантом пішов Євген Мойсеєнко".
"Лупити по $200 з кожного водія за поновлення прав під час війни – це таки трохи занадто цинічно. Хоча і неймовірно дохідно: послугою скористались близько 10 000 водіїв – це близько $2 000 000 за 140 днів війни...", - підрахував Голобуцький.