В Кабінеті міністрів України ухвалили постанову стосовно системи "е-Консул", що має підвищити якість та доступність сервісів МЗС для громадян України за кордоном.
Про це йдеться в повідомленні на сайті Міністерства закордонних справ України.
Міністр закордонних справ Дмитро Кулеба заявив, що рішення уряду стало результатом системної роботи МЗС із цифровізації та модернізації консульських послуг і створило цілу низку нових можливостей:
"Модернізована система е-Консул зробить сервіси МЗС доступнішими та швидшими для більшої кількості громадян України за кордоном. Деякі консульські дії повністю перейдуть в онлайн і не треба буде навіть іти до консульського відділу. Інші можна буде здійснити значно швидше та простіше, бо документи будуть підтягуватися з державних реєстрів автоматично".
Система має позбавити громадян необхідності надавати вже наявні у держави дані чи документи, а також уможливить запровадження перших дистанційних послуг, задля отримання яких не буде потреби у відвіданні консула.
Фахівці МЗС працюють над тим, щоб якнайшвидше втілити їх в реальність. Станом на серпень 2024 року МЗС вже створило цифрову платформу, на якій тестуються оновлена електронна черга, електронні кабінети заявника та консула, автоматизовані пілотні послуги у сфері нотаріату, оформлення довідок тощо. Тестування триває в закритому режимі.
"МЗС також продовжує працювати над підключенням системи до державних реєстрів та інформаційних баз, що дозволить скоротити операційний час надання громадянам сервісів МЗС на 30-80%, залежно від типу послуги", - додається в повідомленні.
В міністерстві зауважують на термінах, коли українці зможуть скористатись оновленою системою: "Очікується, що українці зможуть скористатися оновленою системою вже цьогоріч. Нині вона проходить необхідні безпекові перевірки, тестування на наявність вразливостей, міцність алгоритмів шифрування даних та стійкість до пікових навантажень".
Після запуску МЗС планує нарощувати темпи цифровізації консульської сфери і протягом наступного року: "Ми будемо збільшувати частку дистанційних послуг, інтегрувати онлайн-платежі, шеринг документів у Дії спільно з Міністерством цифрової трансформації, та низку технологічних рішень, які зроблять сервіси МЗС доступнішими для громадян".