RU  UA  EN

Неділя, 9 березня
  • НБУ:USD 40.80
  • НБУ:EUR 44.00
НБУ:USD  40.80
Суспільство

Новини

9 березня

8 березня

Всі новини

​"Експлуатація Ан-10 завершилася не надто оптимістично". Історія першого українського турбогвинтового пасажирського літака

Фото: кадр з відео

7 березня 1957 року, 68 років тому, з аеродрому Київського авіазаводу в Святошині піднявся у випробувальний політ перший турбогвинтовий пасажирський літак Ан-10, оснащений чотирма запорізькими турбогвинтовими двигунами АІ-20.

Історію першого українського турбогвинтового пасажирського літака розповіли в Національному аерокосмічному університеті імені М.Є. Жуковського "ХАІ".

Зазначається, що в первісному варіанті Ан-10 був розрахований на перевезення 85 пасажирів та вантажів загальною масою до 15 тонн.

Крім того, літак призначався для маршрутів цивільної авіації дальністю до 3000 кілометрів, з крейсерською швидкістю 650 км/год на висотах 8000–10 000 метрів.

"Згодом розробили різні варіанти компонування салону, що дозволило збільшити кількість пасажирських місць до 132. Ан-10 відзначався економічністю, надійністю та високими злітно-посадковими характеристиками. Особливу увагу приділили створенню комфорту для пасажирів: просторі салони з високими стелями, великі ілюмінатори з чудовим оглядом, м’які крісла оригінальної конструкції – усе це вирізняло його серед інших пасажирських літаків", - йдеться в повідомленні.

Також герметична кабіна оснащувалася системою кондиціонування, що забезпечувала комфортні умови під час польоту на великих висотах. У літаку були передбачені гардероби, багажні відсіки та полиці для ручної поклажі. А на хвостовій частині фюзеляжу Ан-10 встановлювали два гребені, які покращували його шляхову стійкість.

"Однак експлуатація Ан-10 завершилася не надто оптимістично. У 1973 році літак зняли з експлуатації через низку причин, серед яких головною стали проблеми з безпекою та конструктивні недоліки. Найбільша катастрофа сталася 18 травня 1972 року, коли Ан-10А зазнав аварії під Харковом через втомне руйнування конструкції крила, що вказало на серйозні конструктивні проблеми. У тій страшній трагедії загинуло 122 особи, серед них двоє студентів Харківського авіаційного інституту", - додали науковці.

Історичні кадри Харківського аеропорту 1961 року:

До речі, український пілот винищувача Mirage-2000 зробив фото збиття російської ракети під час масованої атаки у ніч на 7 березня. Ці світлини вже назвали історичними.