В Україні страхові компанії тепер покривають усі збитки, навіть якщо йдеться про незначні пошкодження авто. Про це в ефірі телеканалу "Апостроф" розповів експерт з адвокації компанії "За безпечні дороги" Центру демократії та верховенства права Микола Ільчук.

За його словами, скасування франшизи стало позитивною зміною для водіїв, адже раніше потерпілі часто були змушені доплачувати власні кошти за ремонт автомобіля.

"Були просто абсурдні ситуації, коли виходить — ти постраждав, тебе вдарили, а ти повинен ще частково зі своєї кишені доплачувати кошти страховій за ремонт. Ну, або точніше, страхова просто відмовлялася ці кошти виплачувати. Тому це для водіїв, я вважаю, позитивне явище", — зазначив експерт.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

Він повідомив про ще одне важливе нововведення — обов’язкове пряме врегулювання для всіх страхових компаній, яке значно скоротило час оформлення ДТП.

"Раніше процес оформлення ДТП міг займати на місці кілька годин — обов’язково з викликом поліції. А зараз, якщо ми говоримо про цей рік, все суттєво скорочено: є пряме врегулювання, оформлення ДТП через європротокол без участі поліції. І це все триває менше ніж годину", — пояснив Ільчук.

Він наголосив, що цифровізація та спрощення процедур вигідні як водіям, так і іншим учасникам дорожнього руху, адже дозволяють уникати заторів і швидше отримувати страхові виплати. Серед інших важливих змін — підвищення базових лімітів компенсацій. Тепер водії можуть самостійно збільшувати ці ліміти через додаткову цивільну відповідальність (ДЦВ).

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

"При оформленні поліса компанія може запропонувати водію оформити так зване ДЦВ — додаткову цивільну відповідальність — за невеликі кошти. І сума в разі ДТП на одного потерпілого може бути збільшена", — розповів експерт.

За словами Ільчука, зростання вартості полісів є обґрунтованим, оскільки залежить від конкуренції на ринку та таких факторів, як вік автомобіля. Водночас уникнення страхування є ризикованим, адже потерпілий у будь-якому разі отримає виплату від своєї компанії, а винуватець може зіткнутися з судом і штрафами.

Експерт також зазначив, що скасовано обмеження у 80 тис. грн для європротоколу, однак чимало водіїв і досі побоюються оформлювати його самостійно. Він додав, що цей інструмент поступово цифровізується, і тепер документ можна заповнити онлайн.

Він підкреслив, що страхові компанії враховують ризики можливих зловживань і мають ефективні механізми для запобігання шахрайству. Загалом експерт позитивно оцінив зміни у сфері автострахування.

"Кількість транспорту у нас зростає, корки збільшуються, тому я впевнений, що всім водіям потрібно не тільки оформлювати й користуватися страховками, а ще й розуміти ці нововведення. Це допоможе пришвидшити й спростити життя всіх", — підсумував він.

Законодавство щодо обов’язкового страхування цивільноправової відповідальності автовласників (ОСАЦПВ) зазнало масштабних змін, які зробили систему ближчою до європейських стандартів. Скасування франшизи, зростання страхових сум та повна цифровізація докорінно змінили підхід до врегулювання збитків, пише Фокус.

Раніше "Апостроф" повідомляв, що Міністерство цифрової трансформації України готується запустити нову послугу в застосунку "Дія", яка дозволить українським водіям зберігати номерні знаки вдома та керувати ними онлайн. Це рішення, яке отримало "зелене світло" від Уряду, скасує необхідність відвідувати Сервісні центри МВС для цієї процедури.

Також, протягом вересня 2025 року на території Київської області поліцейські зареєстрували 191 ДТП з потерпілими, у яких 266 людей отримали ушкодження, а 17 — загинули.

Читайте також: в Україні планують посилити відповідальність за перевищення швидкості: нардеп про законопроєкт №13314