Кабінет міністрів підтримав законопроєкт, який дасть змогу адаптувати українську залізницю до законодавства та стандартів Європейського Союзу. Про це повідомило Міністерство розвитку громад та територій.
Законопроєкт "Про безпеку та інтероперабельність залізничного транспорту України" передбачає:
- створення сучасної системи управління безпекою на залізничному транспорті згідно з вимогами ЄС;
- запровадження оцінки ризиків і єдиних правил технічного регулювання;
- нову систему обслуговування рухомого складу та відповідальності за його стан;
- європейські стандарти допуску машиністів до роботи, а також навчання й підвищення кваліфікації;
- технічну та операційну сумісність залізничної інфраструктури з країнами ЄС.
"Ми переходимо від національних стандартів до єдиних європейських правил, що відкриває для України шлях до створення спільного ринку залізничних перевезень, підвищує безпеку руху і довіру міжнародних партнерів", — наголосив віцепрем’єр з відновлення, міністр розвитку громад та територій Олексій Кулеба.
Ухвалення законопроєкту є частиною виконання зобов’язань України в межах Угоди про асоціацію з ЄС та індикаторів ініціативи Ukraine Facility. Це відкриває шлях до багатомільярдного фінансування від Євросоюзу та Світового банку. Генеральні директорати DG MOVE і DG NEAR підтвердили, що документ відповідає європейським вимогам. Разом з наступними підзаконними актами він дозволить повністю імплементувати всі акти законодавства ЄС у цій сфері.
Після схвалення урядом законопроєкт буде подано на розгляд Верховної Ради. Передбачається, що його положення набудуть чинності через три роки з дня опублікування. Цей перехідний період необхідний для повної адаптації галузі до нових стандартів.
Ми повідомляли, що члени наглядової ради АТ "Укрзалізниця" на своєму першому засіданні у жовтні 2025-го обрали головою Гепарда Хафера, а Сергія Лещенка — заступником голови наглядової ради.