RU  UA  EN

Пʼятниця, 22 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.20
НБУ:USD  41.00
Суспільство

Новини

21 листопада

Всі новини

ГБО на мотоцикл: названо за та проти

Щоб заощадити на пальному, мотоциклісти вирішують встановити газобалонне обладнання (ГБО). Але ціна на газ зростає, тому виникає запитання: чи справді це так вигідно власникам байків.

Про це повідомляє Аuto24.

Мінуси ГБО

Експерти назвали кілька причин, чому водії не завжди хочуть встановлювати ГБО на мотоцикли:

  1. Мотоциклісти часто використовують "залізного коня" для того, щоб просто проїхатися у своє задоволення. Це може бути навіть головною причиною покупки мото. Тому, щоб заощадити на пальному, вони можуть встановити собі ГБО, але далеко не всі, за оцінками експертів, надають велике значення цим витратам, адже на хобі грошей не шкода.
  2. Газовий балон може не вписуватися у стильний зовнішній вигляд байку, а це також може стати вагомою причиною відмови від ГБО.
  3. Також балон з газом важить багато, що може навіть рівнятись ваги пасажира, а це заважає маневрувати шанувальникам мотоциклів.
  4. Газу потрібно більше часу для горіння, тому на понад 4,5-5 тисяч обертів система перемикається на бензин. Це буде проблемою для мотоциклістів, адже оберти на байках перевищують 8-10 тисяч, а на спортмотоциклах - навіть більше 15 тисяч.
  5. Коли встановлюють ГБО на мото, то його кріплять на місце центрального або бокових кофрів. При ймовірній аварії підвищуються ризики займання, адже у балоні при терті з асфальтом може утворитися дірка.

Плюси ГБО

Також фахівці назвали обставини, за яких навіть бажано встановлення ГБО. За їхніми даними, є моделі мотоциклів, які не дотягують до великих обертів, газовий балон можна встановити на боковому причепі, а велика вага балонів не суттєво вплине на управління. Мова йде про старі моделі “Дніпро”, “Урал” або К750 з коляскою, які витрачають багато пального, що стає головною причиною встановлення ГБО на такі мото.

Варто зазначити, що ГБО треба оформлювати як переобладнання у відповідних документах. Варто отримати сертифікат від спецлабораторії, який обійдеться у близько 3 тисячі грн. Сертифікат власник має віднести до Сервісного центру МВС для заміни “техпаспорту”. Це коштує до 500 грн.

Нагадаємо, для українських водіїв можуть пом'якшити штрафи за невписане ГБО у техпаспорті. Наразі сума штрафу становить до 340 грн, а при повторному порушенні водію загрожує позбавлення прав на керування терміном від 3 до 6 місяців.