Зимова погода в Україні цього року, зі снігопадами та ожеледицею, не залишає сумнівів у необхідності заміни літньої гуми на зимову. Вибір доводиться робити між двома варіантами – шиповані чи фрикційні шини.
Про особливості тих та інших шин та міфів навколо них розповідає car.ru.
Принцип роботи зимової гуми полягає в тому, що шипи "вгризаються" у пухке покриття та підвищують зчеплення, а на м'якій фрикційній гумі нанесені прорізи-ламелі, що розкриваються та збільшують пляму контакту.
Існує думка, що на асфальті шипи марні, і фрикційна гума поводиться краще. Однак це правильно лише у разі сухого покриття, а на мокрому асфальті шиповані шини ефективніші.
Є й протилежний міф - начебто на льоду нешипована гума не працює. Насправді на рівній поверхні вона поступається шипованою приблизно на 5%, а ось на слизьких підйомах шипи справляються краще, тоді як фрикційні шини можуть пробуксовувати. На снігу фрикційні шини ефективні - ламелі добре прибирають сніг з плями контакту.
Таким чином, на міських дорогах та магістралях найкращим вибором будуть фрикційні шини. Тим, хто більше їздить нерівними дорогами, краще підійде шипована гума.
Раніше "Апостроф" публікував поради експертів для тих, хто не встиг "перевзути" машину.