Частка онлайн-продажів під час карантину сягала 60% від усього товарообігу – CEO Фокстрот
новини компаній
Як змінилися звички споживачів та чи стали українці купувати менше побутової техніки і гаджетів після виходу із режиму вимушеної самоізоляції?
Ситуацію щодо росту онлайн-продажів та зміни у настроях споживачів для ранкової програми одного з національних телеканалів прокоментував Олексій Зозуля, директор мережі Фокстрот.
Як карантин вплинув на вибір товарів
Загальна атмосфера з початком карантину сприяла «буму» онлайн-покупок. У той час, коли трафік покупців у магазини суттєво впав, значна частина попиту перемістилася в інтернет. Завдяки планомірному й ефективному зміцненню e-commerce напрямку протягом останніх двох років ми змогли достатньо швидко й безболісно перенаправити своїх покупців на foxtrot.ua.
За нашими спостереженнями, споживачі, що і раніше зналися на онлайн-шопінгу, стали робити це набагато активніше. Більше того: певна кількість людей, зокрема з числа наших лояльних покупців, змінила сталі звички купляти тільки у фізичному магазині і перейшла з офлайну в онлайн. Були тижні, коли частка продажів Фокстрот через інтернет-канал, складала більше половини загальних продажів компанії (до 60%), а товарообіг в онлайн зріс більш, ніж у 4 рази.
Що купували в цей період? Передусім, різноманітні гаджети і товари, які полегшували роботу вдома. Перші кілька тижнів провідні позиції займали товари для забезпечення дистанційної роботи: смартфони, ноутбуки та різні пристрої, які допомагали утримувати зв’язок з колегами. По тому підвищеним попитом користувалися товари для дозвілля: ігрові приставки та аксесуари до них. Також – побутова техніка для освоєння чи вдосконалення кулінарних здібностей: міксери, хлібопічки, пароварки тощо. Постійне перебування в обмеженому просторі багатьом давалося взнаки. І, певне, щоб зарадити стану пригніченості, покупці себе радували покупками для емоції, а не тільки товарами першої необхідності.
До слова, про очищувачі повітря. Ажіотаж, пов’язаний з попитом на ці товари, тривав усього півтора дні, за які з наших полиць викупили більшість всього асортименту: від недорогих і найбільш ходових моделей до непопулярних. Нині попит на них знизився до звичного рівня.
Згодом, коли люди почали частіше виходити на вулицю, а громадський транспорт ще не функціонував, та з урахуванням традиційної сезонності, для багатьох стала актуальною покупка персонального електротранспорту. Продажі цієї категорії збільшилися в 2-3 рази в порівнянні з травнем 2019 року.
Чи купують українці зараз і про відкладений попит
Наразі, у період адаптивного карантину, вже повноцінно працюють всі 162 магазини мережі та сайт foxtrot.ua. Українці поступово повертаються до звичного способу життя, виходять на вулицю, відвідують магазини і ТРЦ, і відповідно – бавлять себе покупками новинок, гаджетів, корисних девайсів. Але, якщо під час 2,5 місяців карантину ми спостерігали перерозподіл продажів на користь категорій, що пов’язані з дозвіллям і дистанційною роботою, то наразі маємо певне пожвавлення в абсолютно всіх товарних групах.
При цьому, не простежується змін у вподобаннях техніки в сторону зниження її цінових сегментів: середній чек не зменшився, а коло наших покупців продовжує зростати. Тому очікуємо певного сплеску відкладеного попиту: ті покупки, які відкладалися або взагалі вважалися за неможливі під час карантину, будуть здійснюватися після остаточного зняття всіх карантинних обмежень. Відповідно, наша задача як ритейлера – допомагати покупцям зробити правильний вибір, давати їм кращі пропозиції і забезпечити «безшовний» процес покупки.
Висновки для бізнесу
Ринок потроху повертається у звичайне русло. Та й покупці принципово не змінили своїх звичок і планів. Щоправда, багато хто освоїв онлайн-шопінг і тепер може користуватися цим зручним для себе способом покупки.
А от бізнесу карантин приніс багато уроків та вкотре розуміння того, що під час кризи потрібно бути більш швидкими, гнучкими, не боятися помилятися та ризикувати. І найголовніше: якщо в нас вірять наші споживачі, то все буде добре.
Довідка
У 2019 році в комплексі з ребрендингом мережі Фокстрот та слоганом «Оновлюйся!» була проведена масштабна робота з трансформації інтернет-каналу продажів. У січні 2020-го FOXTROT.UA отримав новий вигляд, став більш вдосконаленим концептуально та технологічно, комфортним для користувачів мобільних пристроїв.
Ці зусилля дозволили компанії в кризовий період карантину перенаправити трафік з офлайн в онлайн без втрати конверсії і збільшити основні показники в кілька разів. Так, трафік інтернет-магазину зріс з 5,5 до 9,5 млн відвідувачів щомісяця, частка онлайн – на 50%, а приріст товарообігу – на 420%.