RU  UA  EN

Субота, 20 квітня
  • НБУ:USD 39.55
  • НБУ:EUR 42.10
НБУ:USD  39.55
Бізнес

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Погляд

Кому дістануться 100 мільярдів гривень "Укрзалізниці"

Залізничний монополіст хоче витратити на модернізацію величезні гроші

Залізничний монополіст хоче витратити на модернізацію величезні гроші Фото: phl.ua

Саме таку суму має намір витратити державний залізничний монополіст протягом найближчих 5 років. І це не просто великі, це величезні гроші, які можуть стати рушійною силою розвитку економіки країни. При нинішньому керівництві "Укрзалізниці" дуже ймовірно, що гроші підуть не українським, а зарубіжним виробникам.

Саме тому провідні світові виробники зацікавлені отримати доступ до значного сегменту українського ринку. За останній рік кілька провідних виробників рухомого складу уклали меморандуми з УЗ. Це, наприклад, імениті Bombardier і General Electric. В інших країнах, щоб отримати доступ до місцевого ринку, вони інвестували і створили підприємства з випуску своєї продукції. У нас поки про це нічого не чути, та й чи потрібно нам це при наявності власних виробників конкурентоспроможної продукції?

Поки що в конкурсі на закупівлю шести дизельних поїздів для регіональних пасажирських перевезень тендер складений так, що український виробник Крюківський вагонобудівний завод заздалегідь програє польської компанії PESA. «Укрзалізниця» виправдовується: мовляв, умови прописані чесно. І тут же публікує таблицю, з якої стає зрозуміло, що умови прописані під польського виробника.

Хотілося б, звичайно, сказати: «Нехай переможе найсильніший». Але ж очолює УЗ теж поляк, а це вже, як мінімум, конфлікт інтересів.

Повертаючись до початку: ви чули про п'ятирічний план модернізації вітчизняної залізниці? Поки що Балчуном заявлена тільки сума - 100 млрд. Грн. Так що нам необхідно уважно стежити, щоб були дотримані українські інтереси і наші виробники не були усунені з процесу шляхом нечесної гри. Вважаю, при інших рівних, їм повинен бути відданий пріоритет. Тим більше, за вже згаданим даними «Укрзалізниці», вони практично ні в чому не поступаються конкурентам.

Я звертаюся до уряду, до залишків здорового глузду, які у нього, сподіваюся, ще залишилися: гроші повинні йти українським виробникам. Тільки так ми зможемо запустити економіку.