Саме таку суму має намір витратити державний залізничний монополіст протягом найближчих 5 років. І це не просто великі, це величезні гроші, які можуть стати рушійною силою розвитку економіки країни. При нинішньому керівництві "Укрзалізниці" дуже ймовірно, що гроші підуть не українським, а зарубіжним виробникам.
Саме тому провідні світові виробники зацікавлені отримати доступ до значного сегменту українського ринку. За останній рік кілька провідних виробників рухомого складу уклали меморандуми з УЗ. Це, наприклад, імениті Bombardier і General Electric. В інших країнах, щоб отримати доступ до місцевого ринку, вони інвестували і створили підприємства з випуску своєї продукції. У нас поки про це нічого не чути, та й чи потрібно нам це при наявності власних виробників конкурентоспроможної продукції?
Поки що в конкурсі на закупівлю шести дизельних поїздів для регіональних пасажирських перевезень тендер складений так, що український виробник Крюківський вагонобудівний завод заздалегідь програє польської компанії PESA. «Укрзалізниця» виправдовується: мовляв, умови прописані чесно. І тут же публікує таблицю, з якої стає зрозуміло, що умови прописані під польського виробника.
Хотілося б, звичайно, сказати: «Нехай переможе найсильніший». Але ж очолює УЗ теж поляк, а це вже, як мінімум, конфлікт інтересів.
Повертаючись до початку: ви чули про п'ятирічний план модернізації вітчизняної залізниці? Поки що Балчуном заявлена тільки сума - 100 млрд. Грн. Так що нам необхідно уважно стежити, щоб були дотримані українські інтереси і наші виробники не були усунені з процесу шляхом нечесної гри. Вважаю, при інших рівних, їм повинен бути відданий пріоритет. Тим більше, за вже згаданим даними «Укрзалізниці», вони практично ні в чому не поступаються конкурентам.
Я звертаюся до уряду, до залишків здорового глузду, які у нього, сподіваюся, ще залишилися: гроші повинні йти українським виробникам. Тільки так ми зможемо запустити економіку.