RU  UA  EN

Неділя, 22 грудня
  • НБУ:USD 41.55
  • НБУ:EUR 43.25
НБУ:USD  41.55
Бізнес

"Автострада" запустила завод, що вироблятиме покриття для міжнародної траси Go Highway

Підприємство працює за європейськими стандартами: якість, екологія, безпека

Підприємство працює за європейськими стандартами: якість, екологія, безпека

Новий завод спільного німецько-українського підприємства "Автострада" на Вінниччині забезпечив селян робочими місцями. Він платить податки територіальній громаді, використовує екологічні технології, а головне - знає рецепт асфальту, який не сходить з доріг разом зі снігом. Термін служби покриття від ТОВ СП "Автострада" - десять років. Детальніше про завод - у нашому репортажі.

Ми під’їжджаємо до села Червоне на Вінниччині з боку Немирова типовою для нашої країни дорогою: асфальтне покриття старе, потріскане, авто постійно підскакує на латках після багатьох ямкових ремонтів.

Але це останні тижні екстремальних поїздок - зовсім скоро тут буде нове якісне покриття в рамках будівництва транснаціонального транспортного коридору Gо Highway. Він поєднує порти Одеси і Миколаєва з польськими портами на Балтійському морі у Гданську та Гдині.

Частину автошляху М-12 на ділянці Вінниця-Умань ремонтує спільне українсько-німецьке підприємство "Автострада". Компанія вже почала знімати старий асфальт, а для виготовлення нового сьогодні, 12 червня, запустила в роботу мобільний асфальтобетонний завод у селі Червоне Немирівського району. За словами керівника ТОВ СП "Автострада" Анатолія Вакара, першу тонну покриття завод відправить на будівництво траси вже цього тижня

1 / 1
1 / 1
1 / 1

"Наше покриття має якісний "рецепт" виготовлення: це чітко визначені пропорції і технології, які дозволяють дорозі служити 10 років! На противагу старим дорогам, які сходили разом зі снігом. Але це не єдина наша гордість. Зверніть увагу на роботу заводу - він не димить. Завод оснащено рукавною системою пилоочищення: у бункері фільтру розміщено 11 секцій з понад 100 фільтруючими рукавами, виготовленими зі спеціального матеріалу Nomex. Ця тканина витримує пікові температури 210-230 С. Основна перевага таких рукавних фільтрів над системою мокрого пилоочищення в тому, що вони дають кращий результат і не потребують постійного водопостачання. Отже, такі мобільні асфальтобетонні заводи можна встановлювати в межах населених пунктів", - розповідає керівник ТОВ СП "Автострада".

"Автострада" працює за європейськими стандартами: якість, екологія, безпека

І справді, над заводом не помітно жодної кіптяви, як це доводилося спостерігати на старих установках. Навколо компактного агрегату працює бригада робітників. Вони з місцевих, з села Червоного.

На перший погляд естетичну жовто-блакитну споруду, що займає ділянку всього біля п’ятисот квадратних метрів, важко уявити, як повноцінний завод. Втім, так і є - це результат роботи інженерів ПрАТ "Кременчуцький завод дорожніх машин". Їх асфальтобетонні заводи - невеликі і мобільні, потребують невеликої площі і легко монтуються. Фактично цей завод на Вінниччині запустили в роботу за півтора місяці.

"Нове покоління асфальтобетонних заводів, що випускається КБ ПрАТ "Кременчуцький завод дорожніх машин", відповідає всім сучасним вимогам за екологічністю, надійністю в експлуатації, якістю виробленого асфальту. Працюю вже понад 18 років і можу порівняти, як змінилась продукція на вимогу ринку. Завод, що запрацював біля села Червоне, включає асфальтозмішувальні установки, декілька ємностей для зберігання бітуму, склади мінерального порошку і щебеню, міні-електростанцію", - розповів куратор від кременчуцького заводу з пуско-налагоджувальних робіт Сергій Рубан.

Виробництво асфальту тут повністю автоматизоване. Операторська кабіна укомплектована новітніми системами управління та контролю: вся інформація виводиться на електронні монітори. В разі несправності на якійсь ділянці, призупиняється робота конкретного сегменту, щоб не допустити подальшого псування обладнання. Все устаткування відповідає нормам екологічної безпеки.

Зроблені на новому заводі високоякісні асфальтобетонні суміші використовуватимуть при будівництві дорожнього покриття автошляху М-12 "Стрий-Тернопіль-Кропивницький-Знам’янка". Вже відремонтовано ділянки км 361+000 - км 377+376 у межах Вінницької області.

"Йдеться не просто про ремонт. Фактично ми будуємо нову дорогу: вона буде розширена до трьох смуг. Це майже по два метри з кожного боку. Новий асфальтобетонний завод за рахунок розташування зменшує логістичні витрати на доставку асфальтної суміші, і, відповідно, витратну частину робіт. Максимальна потужність - близько 160 тонн асфальту на годину. Це означає, що новий завод зможе повністю забезпечити матеріалом ділянку дороги "Вінниця-Умань", - пояснюють у ТОВ "СП "Автострада".

Плюси для територіальної громади: робочі місця, наповнення бюджету, нова дорога до села

Два гектари землі, де розмістився асфальтобетонний завод, належать Мельниківській сільській об’єднаній територіальній громаді. Три села - Червоне, Мельниківці і Ометинці - об’єднались у грудні 2016 року. Новий завод дав мешканцям села Червоне роботу, а відтак, і відрахування до бюджету.

"Долучили до робіт до десяти працівників з числа місцевих. Надалі вони обслуговуватимуть завод і ділянку", - каже майстер асфальтобетонного заводу Юрій Волинець.

З появою нового інфраструктурного об’єкту жителі ОТГ пов’язують розвиток своїх населених пунктів. Соціальний внесок вже отримали у Мельниківцях - придбано і замінено новий насос для свердловини, люди забезпечені водою. У Червоному очікують на будівництво двох кілометрів нової дороги - заїзд у село з основної магістралі. Зараз цей шлях вимощений незручною бруківкою.

"Колись на цьому місті був потужний тваринницький комплекс. Років з двадцять він стояв напівзруйнований, а зараз тут новий завод, який забезпечить зайнятість мешканцям громади на будівництві доріг. Це відрахування до бюджету податку на доходи фізичних осіб, екологічний податок та податок за землю. Всі кошти скеровуємо на розвиток нашої півторатисячної громади: будемо розвиваємо заклади соціальної сфери, не закрили жодної бібліотеки, будинку культури, працюють ФАПи, сімейна амбулаторія. Підтримуємо розвиток сільського господарства і фермерства. Переконаний, що дорога підкоряється тому, хто йде. І наш розвиток - результат щоденної праці. Тож у найближчих планах громади - повноцінне освітлення вулиць", - коментує співпрацю з "Автострадою" голова Мельниківської ОТГ Олександр Лесько.

Можна сказати, що селу Червоному пощастило із розташуванням поруч з трасою міжнародного значення. Але десятиліттями на цей факт мало хто звертав увагу. Коштів на приведення до ладу дорожнього полотна було замало. Вистачало лише на ямковий ремонт.

Мешканки Червоного Наталя Щербатюк і Катерина Гроздова нині - працівниці асфальтобетонного заводу. Жінки жартують, якби не завод "Автостради", ще довго б на трасі ями латали.

"Добре, що нарешті розпочали нормальний ремонт дороги. Бо я бачила, як трасу ремонтували ще за мого дитинства. Тільки ямковий проводили, а зараз повністю замінюють покриття. І до нашого села швидше і комфортніше дістатись буде, - діляться враженнями жінки. - Працюємо на заводі, зарплата вище мінімальної, умови праці хороші. Техніка вся новенька і безпека на виробництві на високому рівні".

Місцеві мешканці сподіваються, що нова дорога "приведе" до них нових інвесторів.

Нагадаємо, Проект Go Highway - проект транснаціонального транспортного коридору, в рамках якого планується з’єднати українські чорноморські порти Миколаїв та Одесу з польським Гданськом на Балтійському морі. За інформацією Міністерства інфраструктури України, загальна протяжність транспортного шляху становитиме 1746 кілометрів, з яких 658 пролягають у Польщі, а 1088 - в Україні. Реалізація проекту дозволить прискорити та здешевити перевезення вантажів від Балтійського до Чорного моря. Загальна вартість проекту 1 мільярд євро. Проект підтримується Світовим банком. На реалізацію проекту передбачені кошти і в державному бюджеті України.

Наприкінці травня цього року прем’єр-міністр України Володимир Гройсман особисто перевірив 700 кілометрів автомагістралі М-12.

Читайте також