RU  UA  EN

Вівторок, 5 листопада
  • НБУ:USD 41.05
  • НБУ:EUR 44.40
НБУ:USD  41.05
Бізнес

Новини

5 листопада

Всі новини

Видатки на доставку обгрунтовані: експерт пояснив похідність формул "Роттердам+" та "Дюссельдорф+"

Включення видатків на транспортування вугілля в формулу "Роттердам+" є економічно обгрунтованим, як і використання цінового індексу АРІ2, до якого у НАБУ вже немає зауважень.

Про це заявив член спостережної ради Інституту енергетичних стратегій Юрій Корольчук в ефірі "Еспресо".

"НАБУ каже, що до самого індексу, а "Роттердам+" - це індекс АРІ2, це біржа в Роттердамі, претензій немає, їх все влаштовує. Як виявилося через три роки розслідування. Є питання тільки до доставки, до цього плюса", - пояснив Корольчук.

Експерт звернув увагу, що в газовій сфері діє аналогічна "Роттердам+" формула -"Дюссельдорф+", яка також включає витрати на транспортування. Проте у НАБУ не виникає запитань до "плюса" у формулі в цьому випадку, і кримінальну справу вони не порушують.

"Газ по"Дюссельдорф+" -платимо також ціну з доставкою. При тому що газ видобувається державною компанією, "Укргазвидобування", тільки невелику частину імпортуємо. Там питань не виникає. І НАБУ розслідування не проводить", - зазначив Корольчук.

Він наголосив, що ціна вугілля, розрахована за формулою "Роттердам+", є найнижчою, ніж ціна імпорту вугілля з США, Колумбії чи ПАР.

Раніше генеральний секретар Європейської асоціації вугілля та лігніту EURACOAL Брайан Ріккетс заявив, що введення імпортного паритету при ціноутворенні на вугілля було єдиним вірним рішенням для України, а прив'язка до індексу API - абсолютно коректна.

Наприкінці серпня на нараді у президента з енергетичних питань з'ясувалося, що купувати вугілля за ціною, розрахованої за формулою "Роттердам+", дешевше, ніж імпортувати його з ПАР, США або Колумбії. Ціна за "Роттердам+" становить 1,74 тис грн за тонну, імпорт з Колумбії і США - 1,9 тис грн за тонну, з ПАР - 1,8 тис грн за тонну.