RU  UA  EN

Понеділок, 23 грудня
  • НБУ:USD 41.55
  • НБУ:EUR 43.25
НБУ:USD  41.55
Бізнес

Новини

22 грудня

21 грудня

Всі новини

Директор Центренерго розповів про нову стратегію торгів - доступ до електроенергії отримали кінцеві споживачі

Після зміни менеджменту в лютому 2021 року державне ПАТ "Центренерго" прийняло нову стратегію продажів на ринку, що дозволило істотно наростити прибуток. До 90% електроенергії компанія тепер продає на біржі невеликими лотами, завдяки чому на торгах конкурують десятки компаній.

Про це заявив член правління ПАТ "Центренерго" Володимир Галущак в колонці для LB.

Стабілізація фінансової ситуації на підприємстві стала можливою завдяки відмові від стратегії продажів енергії великими лотами, а також завдяки використанню нових інструментів для продажів на базі ТБ "Українська енергетична біржа".

"Основним майданчиком для торгів стала Українська енергетична біржа. Якраз в лютому 2021 УЕБ прийняла зміни до Регламенту організації та проведення електронного аукціону з продажу електричної енергії. Був обмежений максимальний обсяг продажу лотів по одній позиції від загального обсягу електроенергії, який заявлявся на аукціон - не більше 20% від загального обсягу або 50 МВт. Завдяки цьому покупці отримали можливість купити навіть 1 МВт, запропонувавши за лот максимальну ціну", - відзначає зміни в роботі компанії Володимир Галущак.

Протягом першого місяця роботи на базі "УЕБ", "Центренерго" вдалося реалізувати весь обсяг електроенергії на квітень, а також успішно вийти на ринок довгострокових продажів.

"До реалізації нової стратегії ми перейшли на початку березня. Вже за перший місяць роботи за новими правилами, ми продали споживачам базовий графік 600 МВт*год на квітень, що підштовхнуло нас до вивчення інших механізмів і варіантів продажу. Отримавши можливість роботи в новому для себе ціновому сегменті, ми вирішили поекспериментувати з ринком довгострокових аукціонів, виставивши на продаж 200 МВт*год з терміном поставки квітень - вересень 2021. Результат перевершив очікування - в торгах брало участь безліч компаній і весь обсяг був розпроданий", - додав Галущак.

Він додав, що багато хто з покупців - це виробничі підприємства, які купують електроенергію "Центренерго" для покриття власних потреб, а не перепродажу. Раніше у них не було можливості купити електрику безпосередньо у виробників, але тепер вони охоче відмовляються від роботи з посередниками.

Нагадаємо, в травні "Центренерго" і "УЕБ" підписали Меморандум про співпрацю.

ПАТ "Центренерго" входить до переліку об'єктів кампанії "великої приватизації".