Комітет Верховної Ради з питань транспорту розробив пакет законопроектів, покликаних поліпшити ситуацію на українських дорогах. Серед найбільш цікавих новацій - ініціатива створення спеціального Нацагентства, яке взялося б координувати роботу всіх структур і відомств у сфері безпеки. У комітеті переконані: тільки так можна встановити єдиний підхід до проблеми на державному рівні.
На практиці це означало б, що держава діє відразу в декількох напрямках, комплексно, розповів в інтерв'ю "Обозревателю" глава Комітету Ярослав Дубневич. Поки ж таких злагоджених дій немає.
"Ми як комітет постійно вивчаємо ситуацію й маємо зазначити: корінь проблеми в тому, що з боку держави немає комплексного підходу до її вирішення. Сьогодні ми маємо розбалансовану систему управління безпекою дорожнього руху. За ліквідацією ДАІ (яка згідно закону про Дорожній рух відповідала безпосередньо за безпеку руху) повинен був з’явитись новий відповідний орган. Його на даний момент немає. Були скасовані документи щодо обліку ДТП, отже поки що не ведеться офіційної статистики дорожньо-транспортних пригод на дорогах. Відтак – у нас немає офіційних даних щодо кількості ДТП. Не можна зробити бодай якийсь професійний аналіз", - сказав нардеп.
За його словами, на ДТП впливають три основні чинники: людський фактор (перевищення швидкості, недотримання правил, перевтома або пияцтво за кермом і т.д.), дорожній фактор (зокрема, дорожня інфраструктура, яка в більшості випадків запущена і небезпечна) і стан рухомого складу.
Дубневич пропонує зробити п'ять кроків у вирішенні проблеми.
Перший - побудувати по всій країні таку дорожню інфраструктуру (переходи, освітлення, відбійники), яка унеможливить порушення ПДР як з боку водіїв, так і з боку пішоходів.
Другий - внести в шкільний розклад урок з правил дорожнього руху.
Третій - реформувати автошколи і систему видачі прав.
Для злісних порушників домогтися невідворотності покарання при високих штрафах. При цьому кожного відстежувати за допомогою системи відеоспостереження (закон про який прийнято вже два роки тому, але він все ще не працює. Це четвертий крок.
І нарешті - посилити контроль за станом транспорту на дорогах, оскільки зношеність рухомого складу викликає тривогу, середній його вік - 19, 5 року, нагадує нардеп.
Транспортний Комітет створив робочу групу, яка з минулого року працює над дорожнім законодавством з безпеки. Зокрема - над законопроектом про створення спеціального Нацагенства, яке і покликане координувати всі ці кроки, говорить Дубневич.
Також створено проект нового закону про дорожній рух і його безпеку. Є й інші, не менш важливі ініціативи в сфері ПДР (щодо страхування на транспорті, посилення відповідальності учасників дорожнього руху, підвищення безпеки на автомобільних дорогах, вжиття заходів щодо безпечного перевезення дітей в автотранспортних засобах та ін.).
"Вважаю, що підтримка цих ініціатив з боку парламенту дозволить створити якісну законодавчу базу в цій сфері", - вважає нардеп.
В цьому році вперше на питання з безпеки руху виділено кошти з бюджету: більше 2,6 млрд грн. Це стало можливим завдяки тому, що заробив закон про Дорожній фонд (саме звідти виділяються гроші). На безпеці не можна економити. Але кошти повинні бути використані максимально результативно, підкреслює Дубневич.
При цьому, за його словами, Нацагентство не повинно мати доступу до грошей.
"Це державний орган, який вирішує питання державного рівня: формує державну політику безпеки, забезпечує нормативну базу для її реалізації ... А втілювати цю політику на практиці покликані відповідні минис терства, Нацполіція, державна служба з безпеки руху, громадськість тощо", - - роз'яснив політик.