RU  UA  EN

Понеділок, 6 травня
  • НБУ:USD 39.25
  • НБУ:EUR 41.90
НБУ:USD  39.25
Бізнес

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Новини

6 травня

Всі новини

ТІС обманює державу на сотні мільйонів гривень податків на рік - розслідування ЗМІ

Групу компаній "Трансінвестсервіс" запідозрили у виведенні в офшори значних сум і ухиленні від сплати податків на мільйони гривень на рік.

Журналісти програми "Надзвичайні новини" на ICTV зацікавилися діяльністю ТІС, пише "Главком".

ТІС - найбільша в Україні приватна портова група, в яку входить 6 морських терміналів в акваторії державного порту "Південний". Співвласник компанії, яка позиціонує себе як "історія українського успіху", бізнесмен Андрій Ставніцер. "... велика частина підприємств належить російському мільярдерові Олексію Федоричеву і зареєстрована за кордоном. Сам росіянин живе в Монако, деякі фірми зареєстровані там, а решта - в Люксембурзі, Нідерландах та Угорщині", - наголошується в матеріалі

"Складна схема власності дозволяє виводити велику частину доходів з-під українського оподаткування за кордон. Приватна стивідорна компанія ТІС перевалює найбільший потік вантажів у порту "Південний", але податків платить удвічі менше, ніж державний конкурент", - йдеться в програмі.

За попередніми розрахунками експертів за рік держава недоотримує мінімум 600 млн грн податків. У державній стивідорній компанії, що працює в порту "Південний" це пояснюють державним податковим регулюванням і відрахуваннями, які відрізняються в держпідприємстві і приватній компанії. На запити ДПС і прес-служба Ставніцера відмовилися відповідати журналістам на це питання.

"Серед інших схем - буксирний бізнес дочірньої компанії ТІС P & O Marytime. З 4 одиниць буксирного флоту 2 судна остання завезла в Україну, використовуючи схему тимчасового ввезення. Фактично, це морські "евробляхі", які ввозяться без сплати всіх мит до бюджету. Заявлену вартість буксирів занизили, а орендну плату за їх використання зарубіжної компанії навпаки завищили. Це дозволило ще більше зменшити сплати в бюджет ПДВ, акцизного збору та податку на прибуток... Тільки за рахунок такої схеми обсяг коштів, які не доходять до оподаткування, в рік може досягати 3 і більше млн гривень", - йдеться в матеріалі.

Незважаючи на це, приватній компанії ТІС дозволили забирати собі частину державного корабельного збору згідно з наказом Мінінфраструктури №316.

Як стверджують автори сюжету з посиланням на експертів, за останні сім років обсяги цих коштів можуть досягати сотень мільйонів доларів. За призначенням гроші повинні йти на поліпшення портової інфраструктури. Однак, коли ТІС запускав найдорожчий в країні зерновий термінал "Нептун", проведення днопоглиблення до причалу, де він розташований, вартістю 1 млрд гривень повністю профінансувала держава.