RU  UA  EN

Субота, 2 листопада
  • НБУ:USD 40.95
  • НБУ:EUR 44.25
НБУ:USD  40.95
Бізнес

Новини

2 листопада

Всі новини

Як доведений до банкрутства київський "Облдорупр" бореться за виживання з Укравтодором - розслідування

Доведене до банкрутства за часів Януковича ДП "Київський Облдорупр" намагається відновити платоспроможність, і аналіз Мін'юсту свідчить, що банкрутство було організовано фіктивно особами, пов'язаними з Укравтодором. При цьому з підприємства продовжують "вимивати" активи.

Про це повідомляється в матеріалі на сайті "Апостроф".

ДП "Київський Облдорупр" є дочірнім підприємством АТ "ДАК "Автомобільні дороги України" та входить в систему Укравтодору. В середині 2000-х ДП обслуговувало дороги Київської області, його дохід перевищував 350 млн грн. Проте 9 вересня 2011 Госпсудом Києва було відкрито провадження про банкрутство ДП. З 2013 підприємство увійшло в санацію.

Керуючий санацією ДП "Київський Облдорупр" з 2019 Денис Сєрєбрєнніков запідозрив, що з процедурою банкрутства щось не так, і ініціював аналіз Мін'юсту. У лютому 2021 був отриманий звіт, згідно з яким виявлені ознаки доведення до банкрутства перед відкриттям провадження про банкрутство, а керівництвом ДП прийняті нераціональні рішення, що призвели до збитків.

Засновником ДП "Київський Облдорупр" є АТ "ДАК "Автомобільні дороги України", яке брало участь в сумнівних операціях, що призвело до процедури банкрутства ДП "Київський Облдорупр". "ДАК "Автомобільні дороги України" погодило сумнівні договори з векселями між ДП "Київський Облдорупр" і контрагентами, а векселі "приховало". ДП "Київський Облавтодор" отримало статус основного кредитора ДП "Київський Облдорупр". "Київський Облавтодор" на комітеті кредиторів приймає рішення в своїх інтересах, інтересах АТ "ДАК "Автомобільні дороги України", а заходи, які дали б можливість поліпшити фінстан ДП "Київський Облдорупр" - ігноруються.

Внаслідок змін в плані санації на користь ДП "Київський облавтодор" з ДП "Київський Облдорупр" з 1 квітня по 1 грудня 2019 було звільнено понад 800 осіб, передані кошти в оренду ДП "Київський облавтодор" за цінами, нижчими від ринкових. Через зростання заборгованості ДП втратило можливість надавати свої послуги. В кінці 2020 збиток підприємства перевищив 244 млн грн, кредиторська заборгованість - 242 млн (127 млн - заборгованість по податках, 14 млн - зарплати і більше 10 млн - перед Пенсійним фондом). У ДП "Київський Облдорупр" залишається частина майна підприємства на 100 млн грн і земельних ділянок.

31 грудня 2020 Укравтодор видав наказ, за яким визначено перелік об'єктів, які мають бути повернуті від ДП "Київський Облдорупр" на баланс АТ "ДАК "Автомобільні дороги України". Законність наказу викликає сумніви - згідно з ч. 4 ст 17 ЗУ "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" припиняються повноваження органів управління боржника, а повноваження органів управління передаються керуючому санацією.

"Укравтодор намагається управляти там, де за законом цього не має права робити. Засновник підприємства, спочатку довівши його банкрутства, тепер намагається "наказами" вивести цінні кошти", - пише автор.

Доказом, що ДП "Київський Облдорупр" не дають відновити платоспроможність, є і те, що головним боржником ДП є Служба автомобільних доріг у Київській області (структурний підрозділ Укравтодору), яка не сплатила ДП роботи, виконані в 2018-2019, на майже 11 млн грн. Після перемоги в суді, завдяки зусиллям Дениса Сєрєбрєннікова і команди, ДП "Київський Облдорупр" вдалося отримати від цього підрозділу Укравтодору оплату, яка буде використана на погашення частини заборгованості по зарплаті.

Денис Сєрєбрєнніков ініціював ряд заходів з метою відшкодування збитків, серед яких: в госпсуд Києва подано позов про визнання протиправним наказу Укравтодору з питань банкрутства ДП "Київський Облдорупр"; подано позов про стягнення з АТ "ДАК "Автомобільні дороги України" збитків в результаті доведення до банкрутства на 202,7 млн грн; в правоохоронні органи направлено повідомлення про злочин за фактом доведення до банкрутства ДП "Київський Облдорупр" (ст. 219 ККУ); відправлено звернення до Головного управління ДФС в Києві і Головне управління ДПС з проханням долучитися до справи №910/3263/21 (в рамках справи про банкрутство №44/258-б).