RU  UA  EN

Вівторок, 7 травня
  • НБУ:USD 39.15
  • НБУ:EUR 41.90
НБУ:USD  39.15
Бізнес

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Новини

7 травня

Всі новини

Не можна двічі увійти в одну і ту ж річку: експерт оцінив шанси на відродження авіапрому в Україні

Україна втратила контракти на авіаперевезення з Німеччиною, Азербайджаном, Саудівською Аравією і Туреччиною. Авіапром в країні перебуває в глибокій кризі.

Академік Національної академії наук за спеціальністю "літакобудування" і колись президент-генеральний конструктор легендарної фірми "Антонов" Дмитро Ківа розповів "Апострофу", які шанси у країни на відродження авіапрому і що потрібно зробити для цього.

За словами вченого, зараз не можна сказати нічого з абсолютною впевненістю, але необов'язково укладати нові контракти зі згаданими вище країнами.

"І хоча ми всі знаємо, що не можна двічі увійти в одну і ту ж річку, повертатися до цих питань все-таки необхідно. Потрібно шукати варіанти і компроміси. Втім, далеко не тільки з цими країнами потрібно розширювати співпрацю. Наприклад, ми в свого часу багато співпрацювали з Китаєм, Індією, США, Канадою, Францією, Польщею і з Великобританією", - говорить Дмитро.

За його словами, фірмі "Антонов", наприклад, потрібно відновити серійне виробництво літаків в Києві і Харкові. Практично всі літаки, на яких доведеться міняти частково обладнання та двигуни, необхідно буде заново відчувати. Ківа додав, що багато також буде залежати від здатності нинішніх управлінців відновити втрачені зв'язки з іноземними партнерами і відновити спільні проекти, але вже без Росії. Зате з використанням західних комплектуючих і вузлів.

"Взагалі, якщо говорити про розвиток, то перш за все, необхідно виробництво літаків Ан-74 і Ан-140, в тому числі, із західними двигунами і обладнанням - щоб забезпечити роботу Харківського авіазаводу. Далі, розвиток виробництва літаків Ан-158 і Ан- 178, знову-таки, в тому числі, із західними двигунами і обладнанням. Нарешті, необхідно розвивати проект літака Ан-188 - на базі Ан-70, і знову з західними двигунами та обладнанням ".

Ківа додав, що потрібно розглянути можливість співпраці з Ташкентським механічним заводом. Таким чином літаки були б серйозно модернізовані і в України могли б з'явитися і великі партнери - наприклад, Китай, Туреччина чи країни Європи.

"Ан-124 - вкрай важливий проект, тому що це літак, який формує ринок. І Україна цілком могла б впоратися з цим проектом без РФ".

Раніше "Апостроф" повідомляв, що в Україні подешевшають авіаквитки.