В Україні триває впровадження електронних трудових книжок, і оформити документ в цифровому форматі може вже зараз будь-який бажаючий.
Про це Укрінформ повідомляє з посиланням на Олену Орлову, начальника відділу формування електронних трудових книжок управління інформаційних систем ГУ ПФУ у Київській області.
В ефірі телеканалу "Дім" вона нагадала, що з 10 червня набув чинності закон про внесення змін до деяких законодавчих актів з обліку трудової діяльності в електронній формі.
"Це буде наповнення Реєстру застрахованих осіб, відомості у нас і зараз наповнюються, з 2000 року, і триватимуть. Тобто, вся трудова діяльність, яка була до 2004 року, буде внесена до Реєстру застрахованих осіб", - пояснила фахівець.
За її словами, щоб замінити паперовий документ на електронний, страхувальник повинен подати сканкопію трудової книжки на портал Пенсійного фонду України, де вона буде оброблена.
"Відомості будуть в Реєстрі застрахованих осіб після виконання цього звернення. І видається на руки застрахованій особі ця паперова трудова книжка. Тільки за бажанням. Якщо найманий співробітник захоче продовжувати паперову, тоді буде у нього паперова. Зараз у нас триває наповнення Реєстру застрахованих осіб персоніфікованими відомостями, бо вже подається звітність 2000 року", - пояснила представник ПФУ.
Вона додала, що користуватися електронним документом дуже зручно.
"Зараз вже не потрібно особисте звернення людини до Пенсійного фонду. Можна зайти в "особистий кабінет", скористатися кваліфікаційним електронним підписом і подати заяву на призначення пенсії. Можна буде подати будь-яку заяву онлайн, яка, наприклад, передбачає призначення, перерахунок, можна замовити будь-яку довідку. Також можна записатися в електронну чергу на відвідування Пенсійного фонду і не стояти в чергах", - зазначила Орлова.
Раніше "Апостроф" розповідав, що в ПФУ пояснили механізм оформлення пенсії без трудової книжки.