Україна встановила два маршрути через Польщу та Румунію для експорту зерна та запобігання глобальній продовольчій кризі, хоча "вузькі" місця уповільнили ланцюжок поставок.
Про це заступник міністра закордонних справ Дмитро Сеник заявив агентству Reuters.
За його словами, глобальна продовольча безпека перебуває під загрозою, адже вторгнення Росії в Україну зупинило експорт зерна з Причорномор'я, спричинивши повсюдний його дефіцит і зростання цін.
Україна є четвертим за величиною експортером зерна у світі, і на підконтрольній Києву території зберігається близько 30 млн тонн зерна, яке він намагається експортувати автомобільним, річковим та залізничним транспортом, нагадало агентство.
Україна веде переговори з країнами Балтії щодо додавання третього коридору для експорту продовольства, сказав Сенік. Проте він не уточнив, скільки зерна вже переміщено чи буде переправлено цими маршрутами.
"Ці маршрути не ідеальні, адже це створює певні вузькі місця, але ми робимо все можливе, щоб розвивати ці маршрути", - сказав він в кулуарах азіатського саміту з безпеки в Сінгапурі.
Проблема в тому, що "Укразалізниця" працює на іншій колії, аніж у європейських сусідів, таких як Польща, тому зерно доводиться перевантажувати в інші поїзди на кордоні, де не так багато перевантажувальних чи складських приміщень.
А зміна маршруту зерна до Румунії включає транспортування залізницею в порти на річці Дунай і завантаження вантажів на баржі для транспортування в порт Констанца, а це - складний і дорогий процес.
Раніше "Апостроф" писав, до чого може призвести блокада портів України, назвав наслідки та варіанти врегулювання.