Абсолютна більшість громадян України вважає, що розвиток країни йде в неправильному напрямку.
Такі дані опитування, проведеного в грудні минулого року, представила на прес-конференції в Києві соціологічна компанія Seetarget.
Зокрема, 43,2% українців впевнені в цьому однозначно, а ще 37,1% вважають, що країна швидше рухається неправильним шляхом.
Згідно даних соціологів, лише 2,3% вважають, що Україна однозначно рухається правильним шляхом, а 11,9% вважають, що цей шлях швидше вірний.
Як зазначив в ході прес-конференції директор Seetarget Олексій Боровський, особливий інтерес викликають дані соцдослідження, що стосуються питань, які можна було б визначити як якісь соціальні маркери, а також ставлення українців до змін в країні.
Так, за даними опитування Seetarget, на сьогоднішній день більшість населення (57,7%) підтримує вступ України в ЄС. Проти цього виступають лише 23,6%. При цьому в разі проведення референдуму за вступ в НАТО "за" проголосували б 43,1% українців, а проти - 34,6%. Характерно, що "за" в обох випадках висловилося більше людей на Заході і в Центрі України, ви той час як громадяни Сходу і Півдня схильні не підтримувати вступ України до цих союзів.
Що стосується шляхів вирішення конфлікту на Донбасі, за даними дослідження 59,2% опитаних вважають, що війну треба закінчувати, навіть якщо доведеться відмовитися від окупованих територій. При цьому 24,1% вважають, що військові дії потрібно продовжувати, поки Україна не встановить контроль над усіма окупованими територіями. Характерно, що більшість населення Сходу країни (73,1%) виступають саме за перший варіант.
Розділили українців приблизно порівну питання про ставлення до смертної кари ( "проти" неї висловилися 47,2% опитаних, "за" 41,3%) і до можливості відновлення Україною ядерного статусу (43,2% - "за", 44,2 % - "проти").
Відповідаючи на питання про шляхи розвитку країни 46,2% опитаних заявили, що готові до радикальних змін, а 46,9% висловилися за поступальний розвиток. При цьому найбільше радикально налаштованих українців виявилося в Центрі країни (59,2%).
У презентації результатів дослідження також брали участь: психотерапевт, кандидат психологічних наук Спартак Суббота, політолог і засновник Форуму нових політичних лідерів Микола Давидюк, а також партнер юридичної компанії "Міллер" Масі Найєм.
Компанія Seetarget - член Соціологічної асоціації України. Її команда об'єднує фахівців з комунікації, соціологів, маркетологів, психологів і політологів. Основні інструменти компанії: проведення соціологічних досліджень, екзитполів, інтернет-опитувань, глибинний аналіз даних (дата-Майнінг), робота з фокус-групами, спліт-тестування, колл-центр, мікротаргетінг.
Нагадаємо, докладніше про настрої українського суспільства напередодні президентської кампанії читайте в матеріалі "Апострофа": Настрої українського суспільства погані, - відомий соціолог.