У законопроекті про Донбас, який 4 жовтня вніс до Верховної Ради президент України Петро Порошенко, містить положення, які можуть зіграти на руку країні, і в той же час має неоднозначність в трактуванні.
Про це в коментарі "Апострофу" розповіли експерти.
Так, заступник міністра з питань тимчасово окупованих територій і внутрішньо переміщених осіб Георгій Тука вказує на нечіткість визначень в зазначеному законопроекті. У приклад наводить нечітко сформульоване поняття "окупована територія".
"Ось побачите, що вже завтра почнуться спекуляції всередині України ... Наскільки я поінформований, то написанням фінальної версії закону займалися дійсно високопрофесійні юристи, але чому вони так вчинили ... Вони дійсно професіонали, але одночасно вони політично заангажовані", - говорить він.
Екс-заступник губернатора Донецької області Віктор Андрусів вказує на юридичні колізії в законопроекті президента.
"У законопроекті прописані відверті дурниці. Наприклад, ця назва окупованих територій "окремими районами Донецької і Луганської областей", але ж законопроект посилається на Мінські угоди, де ці території називаються саме так, а не окупованими. Або не посилайтеся на Мінські угоди, або не називайте їх окупованими", - говорить він.
Також Андрусів вказує на те, що в документі нічого не говориться про реінтеграцію Донбасу.
"Мова йде про створення правових спеціальних режимів, особливості управління, і вся відповідальність покладається на Оперативний штаб, але він же не має таких повноважень, щоб вирішувати, які документи людям видавати, а які ні", - говорить він.
При цьому Андрусів вказує і на позитивну сторону появи такого документа. За його словами, тепер проведення АТО і застосування ЗСУ будуть в рамках правового поля.
У свою чергу аналітик Українського інституту майбутнього Ігар Тишкевич також вказує на те, як законопроект може допомогти Україні.
"Мінські домовленості мають два варіанти прочитання: російський і український. Російський - спочатку вибори і вся політична частина, а потім подумаємо про безпеку. Український - спочатку подумаємо про безпеку, а потім про політику. У реальності ж все перемішано. Те, що Мінські домовленості є в законі, можливо, це і мінус, але не можна було його уникнути. Але те, що в законі прописана пріоритетність пунктів з безпеки - великий плюс. Тепер будь-які інші рухи, за яких політичне питання буде поставлено перед питанням безпеки, будуть незаконними з точки зору законодавства України", - зазначив він.
Детальніше про положення президентського законопроекту про Донбас читайте в матеріалі "Апострофа": "Законопроект Порошенка щодо Донбасу: плюси, мінуси та кілька дурниць".