У найближчому майбутньому в Україні можуть ввести нові правила вантажних перевезень на автомобільних дорогах, залізничних коліях або іншими видами транспорту. Відповідний законопроект уже передано до парламенту України на повторне читання.
Про це свідчить інформація на сайті Верховної Ради України.
Проект закону "Про внесення змін до деяких законів України щодо приведення їх у відповідність до законодавства Європейського Союзу у сфері перевезення небезпечних вантажів" розробили для забезпечення виконання положень, передбачених Угодою про асоціацію України з Європейським Союзом.
Зокрема, документ стосується вантажів, що належать до категорії небезпечних. Це пов'язано з тим, що зараз подібні перевезення несуть значний ризик виникнення аварій та заподіяння шкоди навколишньому середовищу. Водночас у законодавстві подібні випадки, а також відповідальність за них, прописані недостатньо добре.
"Тому Україні необхідно вжити ефективних заходів щодо безпеки перевезення таких вантажів", - зазначив один із авторів законопроекту Юрій Корявченков, народний депутат Верховної Ради України IX скликання, Голова підкомітету з питань автомобільних доріг та дорожнього господарства.
При цьому він підкреслив, що цей законопроект є одним з найбільш пріоритетних у процесі адаптації Угоди про асоціацію з ЄС до українського законодавства.
На думку нардепа, у нинішньому законодавстві України лише частково враховано положення Директиви 2008/68/ЄС. Однак підвищення рівня безпеки перевезення небезпечних вантажів на законодавчому рівні вимагатиме нових підходів до врегулювання.
Зазначимо, що Директива 2008/68/ЄС включає три додатки, що стосуються ADR, RID та ADN.
- "ADR" означає Європейську Угоду про міжнародні дорожні перевезення небезпечних вантажів, укладену в Женеві 30 вересня 1957 року, із внесеними змінами;
- "RID" - правила міжнародних перевезень небезпечних вантажів залізницею, зазначені в Додатку С до Конвенції про міжнародні залізничні перевезення (COTIF), укладеному 3 червня 1999 року у Вільнюсі, із внесеними змінами;
- "ADN" — Європейська Угода про міжнародні перевезення небезпечних вантажів внутрішніми водними шляхами, укладена в Женеві 26 травня 2000 року, із внесеними змінами.
Раніше ми також повідомляли про те, що в Україні змінили дві сотні нормативних актів, через що штрафи тепер рахуватимуть по-іншому.