RU  UA  EN

Пʼятниця, 22 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.20
НБУ:USD  41.00
Суспільство

Новини

22 листопада

Всі новини

Рятувальне коло для українського зерна: яким маршрутом можуть пересуватись судна в Чорному морі

Оскільки Російська Федерація загрожує судам у Чорному морі, обстрілюючи їх, румунський маршрут стає справжнім рятувальним колом для українського зерна.

Про те, яким маршрутом можуть пересуватися судна, повідомили в The New York Times.

Читайте також: Пішла в історію? Чи стане трагедією відмова Кремля від зернової угоди

Коли Росія вийшла із зернової угоди, яка передбачає безпечний прохід для суден, що збирають зерно в Одесі та інших українських портах на Чорному морі, дельта Дунаю пропонувала безпечну — хоч і дуже завантажену — альтернативу. Але з того часу РФ спробувала всіляко торпедувати цю ідею, розбомбивши й там українські зернові об'єкти.

Однак через те, що водні шляхи в Україні та навколо неї сповнені небезпек, Сулинський канал — 40-мильна ділянка води, що веде від Чорного моря до румунських, українських та молдавських портів у дельті Дунаю — підтримує потік зерна і, завдяки захисній парасольці НАТО, є рятувальним колом для України.

Раніше цей канал був відомий за межами судноплавних кіл як магніт для шанувальників природи, але тепер він привертає увагу США та ЄС як стратегічний перевальний пункт, який має вирішальне значення для експорту українського зерна.

Після зустрічі європейських та американських офіційних осіб у румунському портовому місті Галац Джеймс С. О'Брайєн, координатор санкцій адміністрації Байдена, заявив, що обсяг українського зерна, що експортується через Дунай, "більше подвоїться". Терміни він не уточнив. Але офіційні особи обговорили заходи, покликані не лише зберегти Сулінський канал відкритим, а й розширити його роль, включаючи встановлення нового навігаційного обладнання, щоб судна могли використовувати його цілодобово, а не лише у світлу пору доби.

Щоб прискорити рух та зменшити затори, Румунія набирає морських лоцманів, які знають маршрут та його небезпеку.

Своєю чергою, Сорін Гріндяну, міністр транспорту Румунії, заявив: щоб цей маршрут запрацював на повну силу, Україні необхідно зменшити свою залежність від власних річкових портів та почати відвантажувати більше зерна з румунських портів на Дунаї. Він послався на порти Галац та Бреїла, розташовані неподалік українського кордону, але захищені членством Румунії в НАТО. Європейці зазначають, що українські річкові порти не лише вразливі до нападу, а й не мають можливості відвантажувати велику кількість зерна.

На відміну від вод Чорного моря вздовж українського узбережжя, район моря біля узбережжя Румунії в районі Суліни досі був безпечним. Судна, які забирають зерно вздовж Дунаю, здебільшого виходять із Сулинського каналу і прямують до найбільшого чорноморського порту Румунії, Констанцу, всього за 85 миль вниз узбережжям. У Констанці їхні вантажі перевантажуються на більші судна, які потім виходять із Чорного моря через Босфор і вирушають у віддалені порти.

Нагадаємо, на початку серпня російський ударний безпілотник, який летів на Ізмаїл, впав на територію Румунії.

Вас також може зацікавити:

Росії не дає спокою українське зерно: стали відомі наслідки нічної атаки "шахедів", фото

Удари по портах "Рені" та "Ізмаїл": з'явилося відео моменту атаки

Російський корабель відкрив вогонь по цивільному судну, яке йшло в Україну: що відомо