RU  UA  EN

Пʼятниця, 22 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.20
НБУ:USD  41.00
Суспільство

Новини

21 листопада

Всі новини

Передача показників лічильника за світло: три міфи, в які продовжують вірити українці

Кожен споживач електроенергії щомісяця, тобто 2 останніх дні поточного місяця і 3 дні нового місяця, передає показники електролічильника.

Компанія YASNO розвінчала міфи, в які продовжують вірити клієнти.

1. Якщо я не проживаю в квартирі, то я не повинен передавати показання.

Пояснення: Якщо клієнт не передає показання електролічильника, то розрахунок обсягів спожитої електроенергії відбувається за середньодобовим споживанням. Оператор системи розподілу не знає, що клієнт не проживає в квартирі, допоки не проведе контрольне зняття показань лічильника і не виявить, що обсяг споживання не змінюється вже певний час. Відповідно, якщо ви не передасте показання, то оператор системи розподілу вважатиме, що ви просто забули це зробити.

Читайте: Деякі українці платять за світло більше, ніж мають: як уникнути

Тому клієнт може повідомити оператора системи розподілу, що не проживає в квартирі, або подати йому заявку на припинення постачання, або продовжити щомісяця передавати одні й ті самі показання (останні зафіксовані).

Дистанційно зафіксувати відсутність споживання Оператор системи розподілу може лише, якщо у будинку встановлена і коректно працює АСКОЕ – автоматизована система комерційного обліку електроенергії.

2. Я передав покази 28 числа (за два-три дні до старту періоду передачі показань)/4 числа (на наступний день після закінчення періоду передачі показань), а мені нарахували зайве.

Пояснення: Оператор системи розподілу розраховує, скільки ви спожили електроенергії за один календарний місяць, тож приймає показання лічильника за два дні до закінчення поточного місяця та протягом 1-3 числа наступного місяця. Після цієї дати оператор системи розподілу передає дані YASNO, яка вже формує рахунок. Якщо показання лічильника пізніше, то законодавство зобов’язує оператора системи розподілу розраховувати дані за середньодобовим споживанням аналогічного періоду минулого року.

Щоб уникнути розбіжностей у нарахуванні та отримувати рахунки лише за фактично спожиту електроенергію, необхідно передавати показання саме у ці визначені 5 днів – за два дні до закінчення поточного місяця та протягом трьох днів наступного.

3. Я передав показання, а ви в особистому кабінеті зовсім інші показання.

Пояснення: Якщо клієнт передає реальні показання, то така ситуація фактично неможлива. Вона можлива лише, якщо клієнт випадково ввів показання менші за дійсні, або якщо працівники оператора системи розподілу під час контрольного зняття показань лічильника зафіксували дані, які відрізняються від тих, що передав клієнт.

Тому передавати потрібно лише реальні показання. Не варто їх зменшувати або збільшувати, оскільки це може призвести до нарахувань, які не будуть відповідати очікуванням споживача.

Нагадаємо, у грудні 2022 року гендиректор Yasno Сергій Коваленко закрив свій профіль у соцмережі Twitter після "хейту" від жителів Києва на його статистику тривалості відключень електроенергії у столиці.

  • Вас може зацікавити:

"Обмежити харчування кота": Укренерго звернулось до українців з цінними порадами

Коли боржникам відключать світло: постачальник назвав точну дату

Як залишитись з світлом, коли відключили за борги: українцям озвучили механізм