Для зменшення смертності в ДТП в Україні важливо, щоб транспортні засоби, які, зокрема, перевозять пасажирів, відповідали всім необхідним вимогам.
Про це в інтерв'ю "Апострофу" заявив президент Всеукраїнської громадської організації "Асоціація безпеки дорожнього руху" Михайло Берлін.
"Наприклад, ДТП під Житомиром. Поліцейські розповідають, що їхала фура на досить великій швидкості, а за нею їхала маршрутка. Хтось виїжджав з заправки, не подивився наліво, фура різко загальмувала, а водій маршрутки або відволікся, або був утомленим - і влетів у фуру. Але навіть якби водій автобуса зіткнувся з фурою, а в маршрутці були б нормальні сидіння, ремені безпеки, були б травми, але не смертельні випадки", - зазначив він.
За словами Берліна, в цьому ж випадку маршрутка була перероблена з вантажоперевезень на пасажироперевезення. Там сидіння були пригвинчені до підлоги, а підлога зовсім не закріплена, не було системи жорсткості. І коли стався сильний удар, сидіння зірвалися і полетіли шкереберть.
"Зараз перевізника заарештували, починають на нього все валити, але йому ж хтось давав ліцензію на такий вид транспорту. Значить, закрили очі на всі ці речі. Коли ви привозите з-за кордону автобус, який возив вантажі, і переробляєте його в пасажирський, це повинно документально оформлятися. Переробляти потрібно по кресленнях, по технічних умовах. Ти переробив, показав контролеру, він перевірив, взяв креслення, техумови, розписався, і у тебе цей пакет документів з підписами зберігається в сейфі. А якщо ти зляпав, щоб здешевити процес, без необхідних умов жорсткості, то хто тобі давав ліцензію? Ось звідки потрібно починати розслідування. Це все робота державної комісії: хто дав ліцензію, а які взагалі техумови? Цей ланцюжок потрібно пройти і знайти всі проблеми. Інакше знову завтра загинуть люди", - підкреслив експерт.
Берлін додав, що повинна бути чітка система контролю, щоб уникнути випадків, коли перевізник при отриманні ліцензії заявляє один автопарк, а за підсумком використовує інший - з перероблених маршруток.
"За інспектором закріплюється кілька автопарків, у нього є план перевірок ліцензійних умов, і він повинен постійно відвідувати автопарки і дивитися, де перевізник виконує умови, а де - ні. Але це не приносить грошей. Набагато простіше отримати хабар і виписати ліцензію", - підсумував він.
Більше читайте в матеріалі "Апострофа": Інакше завтра загинуть люди: як запобігти смерті на дорогах України.