RU  UA  EN

Пʼятниця, 29 березня
  • НБУ:USD 38.80
  • НБУ:EUR 42.00
НБУ:USD  38.80
Суспільство

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Новини

29 березня

Всі новини

Стало відомо про небезпечні провокації Росії в Криму: що відбувається

У анексованому Росією Криму та в Чорному морі окупанти активно використовує технології дезорієнтації системи супутникової навігації GPS.

Про це повідомляє видання "Голос Америки", посилаючись на дані з нового звіту американської неурядової організації C4ADS.

За даними експертів, починаючи з лютого 2016 року технології по дезорієнтації системи супутникової навігації GPS/GNSS були використані близько 10 тисяч раз російським устаткуванням електронної війни.

Як розповів президент Фонду захисту навігації Дейна Говард, поштовхом для дослідження послужила добре задокументована інформація про дезорієнтацію GPS, що надійшла від капітана торгового судна в Чорному морі.

"Я служив в регуляторі морської навігації США і роками чув різні повідомлення про дивні речі, які відбувалися в російських водах з GPS. Однак, у нас не було надійних даних до 2017 року, коли капітан торгового судна в Чорному морі надіслав нам докази - фото екрану свого комп'ютера і радара, де його GPS вказував, що він - не в морі, а в сорока кілометрах в місцевому аеропорту", - вказує Говард.

"Коли ми почали розслідувати, ми виявили, що це сталося з близько 20 іншими кораблями і багатьма іншими в Чорному морі. Тому, саме 2017 рік, став першим, коли ми змогли чітко сказати, що щось відбувається", - говорить він.

"Загалом, ми побачили, що введення в оману росіянами навігаторів набагато масштабніше і почалося давніше і пов'язане з великою кількістю інцидентів, ніж було відомо громадськості раніше", - підкреслив дослідник C4ADS Томас Івінг, коментуючи результати дослідження.

Загалом, дослідження виявило понад 9 тисяч інцидентів, коли кораблі, які проходили в або поблизу вод Росії, бачили своє місце розташування в аеропорту близько регіону, де вони перебували. Випадки дезорієнтації GPS траплялися в Чорному морі, а також в Тихому Океані біля Владивостока і Мурманська на півночі Росії у Санкт-Петербурзі, а також в Москві.

Увагу дослідників привернули порушення систем навігації в різних місцях.

Щоб довести втручання Росії в роботу навігаційних систем, дослідники в партнерстві з техаським університетом, провели науковий експеримент на Міжнародній космічній станції.

"Дезорієнтація є небезпечним та були експерименти, які показували, що можна дуже небагато змінити курс корабля, або машини і, направити їх туди, куди є бажання, наприклад, в територіальні води іншої країни, щоб створити міжнародний інцидент, або, можливо, захопити вантаж або людей, що знаходяться на борту", - говорить аналітик.

Спотворюючи сигнали GPS Росія однозначно порушує міжнародні норми, переконаний Говард, зокрема, правила Міжнародного союзу зв'язку, де говориться, що країни-учасниці не будуть відправляти неправильні сигнали навмисно.

"Очевидно, тут мова йде про навмисну відправку невірного сигналу", - говорить Говард.

Дослідження C4ADS показало, що дезорієнтація GNSS за період, який охопив дослідження, відбувалися практично виключно в регіонах, де були секретні об'єкти, або певні засекречені приватні резиденції, які могли бути пов'язані з дуже важливими особами в уряді Росії, або де були присутні дуже поважні особи російського уряду.

Інші країни, також дезорієнтують системи навігації навколо стратегічних об'єктів, але в поведінці Росії є дві важливі відмінності: вона не попереджає про діяльність по дезорієнтації GPS, дезорієнтація зачіпає набагато більш широке коло осіб за межами стратегічного об'єкта.

Як повідомляв "Апостроф", прикордонники РФ на адміністративному кордоні окупованого Криму заявили місцевому жителю, що він не зможе більше повернутися на півострів по паспорту громадянина України.