Багато автомобілістів просто мріють замінити перевантажені автомагістралі на відкрите небо. Експерти не дають однозначної відповіді щодо термінів та перспектив запуску повітряного автотранспорту, проте вже існує низка концептів.
Про список новинок прототипів у 2022 році йдеться у публікації сайту Аutoexpress.
Renault AIR4
Для святкування 60-ї річниці Renault 4, бренд вирішив, що заснувати одну зі своїх майбутніх електричних моделей – 4Ever – на оригінальному дизайні просто недостатньо. Успіх оригінального 4 був справді захмарним: понад вісім мільйонів продано по всьому світу, і щоб відобразити цей успіх, Renault у партнерстві з французьким центром мобільного дизайну TheArsenale створили Renault AIR4. Корпус AIR4 за зовнішнім виглядом дуже схожий на оригінальний 4 і повністю виготовлений з вуглецевого волокна. Він також був ретельно розроблений, щоб він міг справлятися з тягою та підйомною силою, створюваною дроном, на якому він встановлений. Є чотири пропелери – по одному в кожному кутку – але немає коліс, тому AIR4 не можна використовувати в дорозі. Renault стверджує, що концепція AIR4 має горизонтальну максимальну швидкість 58 миль на годину, здатна літати на висоті до 700 м і має здатність нахилятися до 70 градусів під час польоту.
AeroMobil
Дизайн автомобіля AeroMobil натхненний грецьким міфологічним крилатим конем Пегасом, і пройшов понад 350 тисяч годин проєктування та інженерії. Його оснастять двигуном з турбонаддувом і заявленою потужністю 300 кінських сил, зі спеціально розробленою коробкою передач, що дозволяє передавати потужність між дорожнім і польотним режимами. На даному етапі Aeromobil вимагає більше 1000 футів вільної злітно-посадкової смуги для зльоту. Тому навряд чи стане популярним серед звичайних користувачів, він може стати привабливою покупкою для тих, хто має доступ до злітно-посадкової смуги.
AirCar
AirCar перебуває лише на стадії концепції, але прототип уже здійснив свій перший політ. Він оснащений двигуном BMW потужністю 158 кінських сил з пропелером і балістичним парашутом. Другий передсерійний прототип має намір збільшити потужність до 296 кінських сил. Як і вищезгаданому AeroMobil, AirCar також вимагає довгого відрізку чистої злітно-посадкової смуги або дороги для зльоту та посадки.
PAL-V Liberty
Компанія PAL-V скористалася дещо іншим підходом із дизайном, який дуже нагадує знайомий гелікоптер із центральною лопаттю гвинта. Найцікавіше те, що Pal-V Liberty фактично продається прямо зараз, хоча буде реалізовано тільки 90 примірників Liberty.
Він повинен розганятися від 0 до 100 км/год менш ніж за дев’ять секунд завдяки двигуну потужністю 99 кінських сил, а максимальна швидкість становить лише 100 миль на годину. У повітрі Liberty матиме у своєму розпорядженні 197 кінських сил від свого другого двигуна, з максимальною швидкістю понад 110 миль на годину та максимальним запасом ходу понад 300 миль – у правильних умовах.
Примітно, що PAL-V має власну навчальну академію, яка пропонує навчання керуванню новим автомобілем.
Terrafugia Transition
Подібно до PAL-V, Terrafugia Transition входить в групу "дорожніх літаків". Літак з можливостями пересування по дорогах Transition буде здатний розвивати швидкість до 100 миль за годину на висоті 10 тисяч футів з розрахунковим запасом ходу в 400 миль у звичайних паливних баках. Однак, мало що відомо про його продуктивність на землі.
Terrafugia TF-X
"Electric Motor Pods" вироблятиме 1 МВт потужності, забезпечуючи TF-X крейсерську швидкість 200 миль на годину та запас ходу 500 миль. Вертикальний зліт і посадка усуне потребу у злітно-посадковій смузі, а обіцянка повної автоматизації повинна гарантувати, що пілотам треба буде менше часу на навчання, перш ніж їм дозволять піднятися у повітря.
ITEC Maverick
Найпростіша концепція в цьому списку. Це, в першу чергу, позашляховий баггі, він позбавлений складних систем відкидних крил і обходиться навісом парашута і заднім ротором. На землі Flying Car маневрений, і він найбільш зручний на піщаних поверхнях. 2,5-літровий двигун Subaru виробляє 187 кінських сил і розганяється від 0 до 60 миль на годину за 3,9 секунди.
У повітрі максимальна швидкість - 40 миль за годину (парашути не розраховані на швидкість), але з 17-галонним баком тригодинного польоту буде більш ніж достатньо, щоб досліджувати місцевість.
Italdesign Airbus Pop.Up
Pop.Up використовує знімну капсулу для розміщення до двох пасажирів. Це може бути забезпечено лопатями, що обертаються протилежно, для пересування в повітрі (8 штук), перед тим як приземлитися в чотириколісному шасі для використання на дорозі. Кожен з восьми двигунів виробляє 17 кВт/год із загальною потужністю 136 кВт/год (182 кінських сил), що дає повітряному модулю скромний запас ходу в 62 милі. На землі Pop.Up задовольняється потужністю 60 кВт (80 кінських сил) від двох задніх двигунів, що забезпечує йому максимальну швидкість 62 милі на годину та максимальну дальність 81 милю.
Його розробили як альтернативу службі таксі, а не як особистий автомобіль.
Як писав раніше "Апостроф", у мережі з'явилось відреставроване відео, зняте на автоперегонах у Нью-Йорці в 30-тих роках минулого століття.