RU  UA  EN

Понеділок, 23 грудня
  • НБУ:USD 41.55
  • НБУ:EUR 43.25
НБУ:USD  41.55
Суспільство

Новини

23 грудня

22 грудня

Всі новини

Українізація ТБ: експерт вказав на важливі моменти

Законопроект про квоти для української мови на телебаченні має передбачати чіткий план переведення мовлення медіа.

Про це в коментарі "Апострофу" сказав медіаексперт та член експертної комісії з питань поширення і демонстрації фільмів Олександр Глущенко.

"Держава захищає національну мову – це правильне рішення. Єдине, для популяризації української мови потрібно, щоб був якісний контент, перехід на який глядачі б не сприймали як насильство над собою. Банальний приклад – це дубляж фільмів українською мовою в кінотеатрах. Спочатку всі виступали проти, але, коли з'ясували на практиці, що він набагато якісніше, антагонізм майже зник. Через це я вважаю, що Україні потрібно як мінімум 5 років для того, щоб перевести мовлення медіа на українську мову. Потрібен чіткий план, наприклад, виробляєш український контент – отримуй пільги від держави", – сказав експерт.

Радійні квоти своєї мети досягли, порівняно з минулими роками частка україномовних пісень в ефірі значно зросла. В ідеалі так мало статися і на телебачення, якщо закон все ж таки ухвалять. Щоправда, залишається питання, якої якості буде створений продукт.

Українізація повинна пройти так, щоб глядачі не сприйняли її негативно, вважає медіаексперт Олександр Глущенко.

"Є такий термін – лагідна українізація. От коли вона буде такою, тоді населення краще сприйме українську мову. Тому що всяка маячня з приводу комісій або поліції, яка буде перевіряти чистоту української мови, сприймається тільки негативно. Я вважаю, що тільки пільги і чіткий план дій допоможуть створити якісний контент, який глядач буде сприймати і платити за нього гроші. Всі 25 років незалежності український контент майже ніхто не розвивав. А в останні 15 років ми бачимо засилля російської контенту, до якого глядач просто звик. Якщо ми візьмемо Україну в 1995-1997 роках, тоді був вибух української мови і культури. Тоді з'явилася "Територія А", і виявилося, що в Україні є щось схоже на шоу-бізнес, і пісні українські нормально сприймаються, і на концерти люди почали ходити. Усе в історії спіральне, і така ситуація буде повторюватися, але держава повинна допомогти", - висловив свою думку Глущенко.

Більш докладно про те, як не вбити квотами телебачення читайте в матеріалі "Апострофа".