Співзасновник туристичної компанії Sweet Lanka, киянин Віктор Скрябін, який вже кілька років живе на Шрі-Ланці, розповів подробиці інциденту, коли українці не змогли вилетіти додому через скасування рейсу до Києва.
Ними він поділився в інтерв'ю "Апострофу".
"Це була важка епопея. У якийсь момент вже стало зрозуміло, що турбізнес впав, і найближчим часом попит на послуги нашої компанії навряд чи буде. І ми з моїм компаньйоном Володимиром Притулою запропонували свою допомогу українському посольству в налагодженні комунікацій із туристами, які застрягли на Шрі-Ланці. Ось у них була дійсно паніка! Близько 800 осіб - вони бачать, що країни одна за одною закривають кордони, скасовуються авіарейси. Як повернутися в Україну? Туристи якось самоорганізувалися у соцмережах, і у них виникло колективне рішення, щоб звернути на себе увагу - завалити листами українське посольство, офіс президента. І, уявляєте, кожен із цих 800 осіб одразу написав по кілька листів за одними і тими самими адресами, та ще й дзвонили. Але вийшов антиеффект", - пояснив він.
Він нагадав, що в Шрі-Ланці немає українських дипломатів і консулів.
"Ця країна, як і ще кілька інших у регіоні, обслуговується посольством України в Індії. Там питаннями репатріації українських громадян були зайняті лише четверо співробітників (окрема подяка співробітниці посольства Ані Марченко за 24/7 залучення в процес). І раптом вони отримують дві з половиною тисячі звернень від туристів зі Шрі-Ланки. І в кожному листі - "зрада", "допоможіть", "заберіть"! Нескладними математичними діями можемо прикинути, що на обробку всіх цих повідомлень потрібно від 30-ти годин безперервної роботи (без сну і перерв на їжу) кожного співробітника, при тому, що є ще й інші завдання. Але дилема в тому, що поки не будуть систематизовані всі дані про "залишених", не будуть прийняті й системні рішення", - розповів Скрябін.
Він додав, що вдалося розробити стратегію збору даних і за два дні систематизували інформацію, передати посольству ясну картину по укрїнським туристам тут.
"У підсумку, посольство змогло швидко організувати спецрейси для людей. До речі, наш досвід використовували і в інших країнах. Він був "прийнятий на озброєння" (посміхається). А Посольство в Індії надало нам статус своїх офіційних представників на Шрі-Ланці", - продовжує киянин.
Він запевнив, що практично всіх, хто хотів, вдалося повернути в Україну.
"Адже є ж люди, які вважали за краще залишитися свідомо. Знаю, деяких хлопців, які працюють звідси віддалено і вирішили пересидіти карантин тут. Великих грошей у них немає, якось домовилися з господарями житла, що будуть жити безкоштовно, допомагати їм по господарству і оплачувати комуналку - воду, електрику. Так і живуть", - описує ситуацію він.
Детальніше про це, читайте в матеріалі "Апострофа": Школи-"в'язниці", місто від уряду і буддійський спокій перед смертельним вірусом - розповідь українця з Шрі-Ланки.