Росіян все менше зачіпає тематика Перемоги у Другій світовій, тому Кремль втрачає потужний інструмент пропаганди, який використовувався для мобілізації населення.
Про це розповів професор МДІМВ, російський політолог Валерій Соловей в ефірі радіостанції "Ехо Москви".
Він пояснив, чому тема Перемоги себе зживає: "Тому що це вже не особиста пам'ять, як це було, скажімо, 30-40 років тому, коли було багато людей, які справді воювали, і це тим чи іншим чином передавалося".
Соловей пояснив, що зараз у росіян розуміння про Перемогу складається з офіційної пропаганди, історій їхніх предків, які вони чули навіть не з перших вуст, а також з підручників історії.
"Чим далі ми від того часу відходимо, тим менш мобілізуючий ефект цей міф має", - каже політолог, наголосивши, що час справді вносить свої корективи. В якості прикладу Соловей приводить Францію, де жителі не пишаються війнами Наполеона, навіть найбільш успішними.
У зв'язку з цим, каже професор, Кремль зіткнувся з серйозною проблемою, втрачаючи потужний важіль пропаганди: "Це дуже серйозна проблема для організації президентської кампанії, так? Хто б не пішов від влади, йому потрібен порядок денний, за допомогою якого можна було б переконати суспільство проголосувати. А суспільство зараз чого потребує? Воно потребує неісторію, воно потребує майбутнього".
Раніше у Росії пояснили, чому сусідні з РФ країни відмовляються від георгіївської стрічки та інших символів "победобесія".