RU  UA  EN

Субота, 2 листопада
  • НБУ:USD 40.95
  • НБУ:EUR 44.25
НБУ:USD  40.95
Бізнес

У Києві презентували інклюзивну електричку від ​"Укрзалізниці"

Інклюзивна електричка курсуватиме по приміському маршруту

Інклюзивна електричка курсуватиме по приміському маршруту Фото:

В Києві за міжміським маршрутом курсуватиме інклюзивна електричка. 9 липня Укрзалізниця презентувала першу оновлену електричку з пандусом, місцями для людей з інвалідністю, а також місцем, де можна припаркувати велосипед.

Весь потяг складається з понад 5-ти вагонів. Один із них обладнаний спеціальним пандусом для людей, що пересуваються на візку. Всередині біля входу розташовується спеціально пристосований туалет, закритий для інших пасажирів. Аби його відкрити, потрібно натиснути кнопку для виклику працівника.

Люди з інвалідністю можуть розташовуватися на спеціально обладнаних місцях. Там спеціальні механізми, що фіксують візок, аби він не рухався під час руху потяга.

Читайте також: Соціальне підприємництво: відповідаємо на питання та руйнуємо міфи

"Цей вагон не тільки для людей з інвалідністю, а й взагалі для маломобільних груп населення. Це літні люди, люди з вадами зору, з вадами здоров’я", - зазначив уповноважений президента з прав людей з інвалідністю Валерій Сушкевич.

Він зазначив, що вагон розробляли залізничники разом з громадськістю Особливу увагу приділяли туалету.

"Туалет у потягах - це критична проблема для кожної людини. Київський вагоно-ремонтний завод спочатку зробив 3D модель туалету. Потім макет. І ми вже працювали над макетом, допрацьовуючи його. У цьому вагоні сервіс передбачений так, що я можу натиснути кнопку, прийде людина і відкриє туалет. Бо якщо ми його відкриємо для всіх, то складно уявити, що з ним буде", - зазначив Валерій Сушкевич.

Та за його словами, це лише крапля в морі, порівняно з тим, що потрібно зробити для інклюзивності на станціях і вокзалах.

"Потрібно зробити експансію, поширити цю практику не лише на електрички, а й на потяги. Щоб Крюківський завод, який виготовляє вагони, також робив їх інклюзивними. Зараз є лише одне місце в одному вагоні потяга Це важливий момент, але не вирішення проблеми", - додав Сушкевич.

Інша проблема для інклюзивності - перони. На різних станціях вони мають різну висоту, що унеможливлює використання розкладного пандусу на кожній станції чи вокзалі.

Читайте також: Вінниця розвиває соціальний бізнес: як це працює

Як розповів в.о голови правління Укрзалізниці Іван Юрик, на один інклюзивний вагон витратили 70 млн грн. Робили його два місяці.

"Наша мета до кінця року зробити ще шість таких поїздів. Крім того, у нас розроблена програма щодо інклюзивності надання наших послуг людям з інвалідністю. Ми хочемо обладнати наші станції, вокзали спеціальними ліфтами, місцями для відпочинку людей з інвалідністю. Наші послуги мають бути більш дружніми і більш клієнтоорієнтовані на маломобільні категорії людей. Питання у фінансуванні", - сказав Іван Юрик.

Він наголосив на необхідності прийняття закону, який зобов'язував би місцеву владу співфінансувати діяльність Укрзалізниці, зокрема удосконалення станцій та вокзалів, а також міжміських та приміських потягів.

Читайте інші тексти спецпроєкту "Сталий розвиток" ТУТ.

Читайте також

Мобілізація водіїв: чи чекає на Україну паливна криза

Новий закон про мобілізацію ускладнить перетин кордону водіями, до чого це призведе

Новини партнерів