"Укрзалізницю" лихоманить, рейдери рвуться до її ключових підприємств. Про це в своєму зверненні до ЗМІ заявив заступник директора ТОВ "Корпорація "КРТ" зі зв’язків з громадськістю Василь Ганіткевич. Наводимо текст його звернення.
"Останні декілька днів набула поширення інформація, яка плямує репутацію мого підприємства та може бути небезпечною не тільки для нього, а й – врешті - для всіх українців.
Йдеться про відвертий наклеп на підприємство, що виробляє продукцію, яка є життєво необхідною для безпечного та якісного функціонування ПАТ "Укрзалізниця", - ТОВ "Корпорація "КРТ". Зокрема, йдеться про те, що "Гніваньський завод спецзалізобетону" (філія ПАТ "УЗ") доводиться до банкрутства саме цим підприємством. Не більше й не менше.
Джерелом інформації в черговий раз стали ЗМІ, в об’єктивності яких, на жаль, давно довелося засумніватись – ресурс "Наші гроші" (стверджує автор звернення, - ред.). Цей ресурс вже понад три роки вперто "топить" "КРТ", відбілюючи при цьому компанію-рейдера – "АТ Механіка". Остання увесь час намагається заплямувати репутацію ключового виробника виробів верхньої будови колії для "УЗ" з тим, щоб зайняти його місце на ринку. В ЗМІ, до речі, ця тема вже висвітлювалась, й не раз.
Отже, не треба довго гадати, хто саме та як організував в черговий раз цей інформаційний "злив" - занадто відверто стирчать вуха зацікавлених у роздмухуванні ситуації навколо "КРТ".
Нинішня легенда від поширювачів пасквілю звучить так: "Корпорація "КРТ" давить на завод, який до того ж є стратегічним підприємством ПАТ "УЗ", вимагаючи негайно сплатити їй борг та штрафи. І саме це може привести завод до банкрутства. Про що галасливо повідомляють заголовки над новиною. Борг виник через анкери, поставлені "ТОВ Корпорація "КРТ". Ці деталі необхідні для виробництва шпал. В результаті завод у кризі. Прохання про відтермінування заборгованості або її реструктуризацію виробник ігнорує, вимагаючи через суд сплатити 2,12 млн грн за поставлені анкери. І це незважаючи на те, що підприємство, за легендою, знаходиться у "тяжкому фінансовому стані".
Далі – більше. Анкери "КРТ", за легендою, були буквально нав’язані підприємству "Укрзалізницею". Незважаючи на те, що вони, як стверджують автори псевдоновини, дорожчі за анкери іншого виробника – ТОВ "АТ Механіка". Мовляв, використання продукції від "АТ Механіка" давало можливість "заводу бути рентабельним".
Одразу ж в соціальних мережах підключились "розгнівані" боти. Синхронно "новина" несподівано зацікавила ще декілька ЗМІ.
На все це можна було б не звертати уваги, якби ми не були свідками чергового посиленого маніпулювання громадською думкою через ЗМІ на догоду певним замовникам. Якби не високі ризики наслідків такого маніпулювання для підприємства. А збій в роботі ключового підприємства-виробника неодмінно спровокує колапс на "УЗ".
В чому маніпулювання та брехня? Отже, поясню коротко й по пунктах.
Перша маніпуляція. Ствердження про те, що анкери, які поставляє "Корпорація "КРТ", значно дорожчі, ніж ті, які поставляє "АТ Механіка". І тому їх використовувати невигідно. Однак підприємство примусили їх брати.
Що насправді? Якщо порівняти ціни, які стоять в угодах, що були укладені Гніванським заводом і з ТОВ "КРТ", і з ТОВ "АТ Механікою" в 2014 році, стає очевидним: ствердження - брехня. Ціна обох виробників була однаковою і складала 54,78 грн за шт. А в 2015-му році була піднята "АТ Механікою" до 58,88 грн/шт. І це при тому, що анкери виробництва "АТ Механіка" не є ідентичними та взаємозамінними.
Друга маніпуляція. Пов’язування рішення Окружного адмінсуду, яким було скасовано ТУ "АТ Механіка", з тим фактом, що після цього головним постачальником анкерів на завод стає "Корпорація "КРТ".
Що насправді? Анкер АЗ-2 виробництва "КРТ" постачається на "УЗ" та шпальні заводи вже понад 10 років. Технічна документація на шпалу (йдеться про ТУ №174, фахівці мене зрозуміють), була затверджена в "УЗ" ще на початку 2000-х років. І вже тоді передбачалось застосування анкерів АЗ-2 виробництва "КРТ". До чого тут взагалі згадування рішення суду від 2014 року?
Третя маніпуляція. Ствердження про те, що нібито "Корпорація "КРТ" своїм позовом призвела майже до банкрутства заводу. Тут варто пригадати, хто ж насправді довго та важко (протягом 2015-2016 років) судився з заводом, викручуючи руки та вимагаючи сплатити мільйонні борги.
Це якраз не "КРТ", а "АТ Механіка" - руками свого дилера – такого собі ТОВ "Мікатор". Вони поставили заводу анкери, які потім виявились непотрібними і не можуть бути використані при виробництві шпали. Тоді ТОВ "Мікатор" ("АТ Механіка") вимагали від Гніванського заводу сплати – крім основного боргу в 10,7 млн грн за поставлені неліквідні анкери, - ще додатково 6,6 млн грн штрафних санкцій. Тим самим ціна поставленої ними продукції збільшилась на 62%. Це не доведення до банкрутства, вважаєте?
Всі наведені документи публічні – їх можна перевірити в Єдиному держреєстрі судових рішень.
Сьогодні діями колишнього керівництва заводу із закупівлі нікчемних анкерів "АТ Механіки" зацікавилося НАБУ, в той же час на території заводу залишається склад невикористаних анкерів виробництва "АТ Механіка" в кількості біля 50 тис. штук.
Четверта маніпуляція. Твердження про те, що з боку адміністрації заводу були намагання визнати угоду з "Корпорацією "КРТ" недійсною. Ще одна неприкрита брехня. Про те, як відреагували нинішній топ-менеджмент та колектив заводу на розповсюджений пасквіль, красномовно говорить лист, що надійшов до нас. На заводі вкрай обурені розповсюдженою псевдоінформацією та категорично її спростовують.
"Керівництво заводу категорично не розділяє думки інтернет-порталу "Наші гроші. Львів", викладену в публікації від 03 липня 2017 року, - говориться в листі,. - Як відповідальний суб’єкт господарювання, ПрАТ "Гніванський завод спецзалізобетону" вживає та надалі вживатиме усіх можливих заходів для недопущення проблеми розрахунку з нашими партнерами".
П’ята маніпуляція. Жалібні розповіді про "важкий фінансовий стан" підприємства, в якому, начебто, завод опинився через тиск нинішнього постачальника анкерів – "Корпорації "КРТ". Це теж не більше, ніж міф, який завод часто застосовує в судових справах з іншими кредиторами-позивачами. Адже завод винен багатьом своїм контрагентам та постачальникам – загальна сума боргів понад 50 млн грн. І кожен з кредиторів час від часу отримує такі жалібні виправдання – замість грошей.
До речі, суду, про який йдеться в псевдоновині, доказів такого жалюгідного стану заводу не було надано. Як не було доведено, що підприємство не спроможне погасити борги. Результат – суд дійсно зобов’язав завод виплатити заборгованість.
Що маємо у сухому залишку? Впевнений, що ганебний пасквіль, весь просякнутий пересмикнутою інформацією та розповсюджений як "ексклюзив" з певного інформаційного ресурсу, має на меті декілька пунктів. Перше - вкотре очорнити репутацію підприємства, яке забезпечує життєздатність провідного перевізника в країні. Для того, аби відвернути увагу від справжніх кроків зловмисників, які (я тепер вже в цьому впевнений) якраз намагаються захопити контроль над цим підприємством, або ж, навіть, над низкою підприємств "УЗ". Рейдери діють нахабно та рішуче, що свідчить про підкилимну підтримку, яка надається їм на високому державному рівні.Ніни Нині неприваблива ситуація на "УЗ" в усіх на слуху, тож вони сподіваються використати ситуацію та досягти цілі якнайшвидше, роздмухавши скандал, якого не було, та втягнувши в нього якнайбільше людей. Особливо – тих, хто має активну позицію та являє собою небезпеку для корупціонерів, заважаючи їм пити кров з "УЗ". Таких намагаються позбутися".
"Якщо так станеться, життя кожного пасажира "УЗ" опиниться в руках безпринципних злочинців. Втім, сподіваюсь на краще. Навряд чи поширювачам псевдоновини вдасться наробити великої шкоди – й пересічні читачі, й ті, кому згаданий пасквіль було адресовано, вже навчились відрізняти правду від продуктів маніпулятивних технологій. Відтак, як закликав колись людей чеський журналіст Юліуш Фучик, будьмо пильними. А джерелу розповсюдження брехні хотілося б сказати на завершення: не сподівайтесь на те, що наші гроші стануть вашими", - резюмував автор звернення.