RU  UA  EN

Неділя, 22 грудня
  • НБУ:USD 41.55
  • НБУ:EUR 43.25
НБУ:USD  41.55
Суспільство

Нове життя міста: як "Велике будівництво" взялося за оновлення інфраструктури Кривого Рогу

Як програма "Велике будівництво" змінює Кривий Ріг

Як програма "Велике будівництво" змінює Кривий Ріг

Кривий Ріг - найдовше місто країни - тягнеться уздовж річок, водосховищ та промислових зон. Економічні, соціальні та географічні особливості десятиріччями слугували приводом для держави та місцевої влади не займатися інфраструктурою цього ключового індустріального центру. Мешканці Кривого Рогу тим часом спостерігали за руйнуванням та занепадом доріг, вулиць, стадіонів та шкіл рідного міста.

Зрушити ситуацію із мертвої точки вдалося після приходу до Дніпропетровської області програми "Велике будівництво". Дана ініціатива президента Володимира Зеленського вже запустила масштабну модернізацію соціальної інфраструктури як у великих містах, так і в селах та передмістях. Реалізація інфраструктурних проєктів в області продовжиться і надалі, пообіцяв нещодавно міністр інфраструктури Олександр Кубраков.

"Одразу три міста регіону, Дніпро, Кривий Ріг і Кам’янське, входять до найбільших за населенням міст України. Останні десятиліття ми часто забували цей факт — тому одна із ключових областей України, зокрема в у розрізі надходжень до бюджету і структури ВВП, постійно випадала з поля зору державних планів", - зазначив Кубраков.

Одним з головних проєктів "Великого будівництва" у регіоні стала траса Дніпро-Кривий Ріг. Ця дорога, уздовж якої живуть близько 2 мільйонів людей, роками ігнорувалася Укравтодором. Через це комунікація між Кривим Рогом та обласним центром мала вигляд квесту із об’їздом ям та тріщин.

Минулого року "Велике будівництво" Зеленського відремонтувало ділянку в 14,5 км від межі з Миколаївською областю до Кривого Рогу. А вже в цьому році відновили 44 км від розв'язки на П'ятихатки до Софіївки. При цьому траса отримала не лише нове дорожнє покриття, а й посилену основу, що гарантує безпеку траси навіть за умови активного руху.

"Ми будуємо круті дороги. Маємо продовжувати, адже люди чекають нових і якісних доріг", – говорив влітку президент Володимир Зеленський, оглянувши відремонтовану ділянку траси Н-11 від Кривого Рогу до селища Кринички.

Лише за поточний рік у Дніпропетровській області планують відремонтувати 387 км автошляхів державного значення.За даними нової команди Укравтодору, до кінця року буде повністю завершене оновлення доріг Н-11 Дніпро — Миколаїв та Н-23 Кропивницький — Запоріжжя, які проходять через Кривий Ріг.

Відремонтовані дороги поступово зв’язують Кривий Ріг із іншими населеними пунктами області та країни. Але паралельно у самому місті вперше за часи незалежності почалося "Велике будівництво" соціальної інфраструктури високого рівня.

Нова якість життя

У Кривому Розі програма "Велике будівництво" вже охопила 6 шкіл та 6 дитячих садків. Так, днями до програми президента долучили міську спеціалізовану школу №4, де стартував перший за близько півстоліття капітальний ремонт. Застарілу будівлю школу демонтують, від неї залишаться тільки несучі стіни та плити перекриття. Школу відремонтують із використанням енергозберігаючих технологій, замінять покрівлю, усі вікна та двері, а також облаштують вентильований фасад. Прокладуть і нові мережі – систему водовідведення та каналізацію, опалення, вентиляцію, електрику. Заклад на 800 учнів отримає повністю нові класи, їдальню, спортивну залу.

Капітальний ремонт незабаром має розпочатися і в дитячому садку №201 у Центрально-Міському районі. Цей заклад також не оновлювали із часу відкриття.

"Велике будівництво" також має "пройтись" по медзакладах міста.

Уже завершено відновлення приймального відділення міської лікарні №17. У закладі облаштували нові приміщення, де пацієнтам надається медична допомога при невідкладних станах. Більш того: за державний кошт приймальне відділення оснастили новим обладнанням та сучасними кабінетами комп’ютерної томографії, рентгенографії й ультразвукової діагностики.

Паралельно у місті готуються до реконструкції клінічної лікарні № 2, відомої як "тисячка". Будівля цього вкрай важливого для міста медзакладу, в якому проводяться хірургічні операції, перебуває у передаварійному стані. Наступного року в рамках "Великого будівництва" стартує новий проєкт президента Зеленського, в рамках якого в кожній області буде реконструйовано обласні дорослі та дитячі багатопрофільні лікарні. Одним з оновлюваних медзакладів стане криворізька "тисячка".

Восени було презентовано варіанти проєкту реконструкції цієї лікарні. Один з них розробив архітектор з Дніпра Олексій Валентіров, який раніше спроєктував дитячий садок в Обухівці. Цей садок пізніше отримав міжнародне визнання, потрапивши на сторінки авторитетного архітектурного видання ArchDaily.

"Проєктування реконструкції лікарні у Кривому Розі у самому розпалі. Якою їй бути вже скоро, буде зрозуміло найближчим часом", - зазначив Юрій Голик, екс-радник голови Дніпропетровської ОДА та консультант "Великого будівництва".

Варто зазначити, що усі об’єкти "Великого будівництва" у країні відповідають світовим вимогам доступності. Нова інфраструктура Кривого Рогу не стала виключенням. Для містян з інвалідністю у школах та лікарнях облаштовуються пандуси, вказівники шрифтом Брайля і тактильна плитка.

Відродження спортивної слави

Довгий час місту бракувало великої спортивної арени. Популярний місцевий футбольний клуб "Кривбас" вимушений грати на старому стадіоні, який вміщує лише 2 500 вболівальників. Саме тому із відродженням "Кривбасу" було розпочато також роботи із оновлення "домівки" клубу – стадіону "Металург".

Роботи тут стартували в січні 2021 року, а завершити реконструкцію мають восени 2022-го. Відповідно до проєкту, на новому стадіоні зможуть розміститися 19,4 тисяч глядачів. Буде замінено сидіння та огородження між секторами, зведено нову чотириповерхову будівлю для спортивних приміщень, де розташуються VIP-зона, коментаторські, місця для журналістів. На стадіоні встановлять потужні прожектори, а також облаштують повністю нове "гібридне" поле з комбінованим штучно-натуральним газоном. Такий газон відповідає найкращим світовим стандартам, а отже стадіон зможе приймати не лише внутрішні, а й міжнародні матчі.

"Реконструкція криворізького стадіону "Металург" – наймасштабніший спортивний проєкт програми президента Володимира Зеленського "Велике будівництво". Легендарну арену приводимо до стандартів ФІФА та УЄФА", – казав на початку листопада перший заступник керівника Дніпропетровської ОДА Володимир Орлов.

Крім цього, на базі стадіону діятимуть секції та клуби з футболу, боксу, карате, легкої й важкої атлетики, велоспорту, греко-римської боротьби, скелелазіння, хокею, а також морський клуб. Планується робота ДЮСШ, де зможуть займатися до 2 тисяч дітей.

Також у місті завершується реконструкція стадіону "Спартак", де базується дитячо-юнацька спортивна школа футбольного клубу "Кривбас". У рамках реконструкції заплановано ремонт трибун, на яких зможуть розміститися понад 7 тисяч глядачів. На "Спартаку" вже вистелили натуральний газон, облаштували легкоатлетичні доріжки та майданчик для кросфіту.

"Дуже добре, що ці проекти реалізуються. Маємо зробити спорт доступним для громадян", - наголошував президент Зеленський під час цьогорічної робочої поїздки до Кривого Рогу.

Іншим об’єктом, про який довго мріяли містяни, стане сучасний двоповерховий спорткомплекс, який "Велике будівництво" зводить на місці пустиря у Центрально-Міському районі. "Родзинкою" спорткомплексу буде великий басейн 25 метрів у довжину і 12 – у ширину. Басейн матиме 6 доріжок та триступеневу систему очистки води. Там одночасно зможуть займатися спортом понад 100 криворіжців.

"За кількістю людей, які займаються спортом, Кривий Ріг займає одне з провідних місць в Україні. Незабаром місто отримає новий сучасний басейн. Цей об’єкт надасть додаткові можливості для занять спортом і молоді, і дорослим", – заявив нещодавно заступник криворізького міського голови Сергій Мілютін.

Кривий Ріг наступного року стане одним із міст, в яких буде збудовано новий урбан-парк для активного відпочинку, аналогічний до того, що відкрився до Дня Незалежності на ВДНГ у Києві. Столичний урбан-парк, зокрема, може похизуватися найбільшою в Україні скейт-зоною площею близько 2500 кв. м. Є й інші зони: майданчики для вуличних видів спорту, воркаут-майданчики, бігові та велосипедні доріжки. Створені за типовим проєктом урбан-парки у 2022 році з’являться також у Львові, Кропивницькому, Дніпрі, Харкові, Сумах, а у 2023 році їх відкриють у майже всіх обласних центрах та ще кількох великих містах країни.

Доступ до урбан-парків є цілодобовим та безкоштовним для усіх бажаючих, пояснюють ініціатори проєкту. У Кривому Розі такий простір відкриється на території парку "Ювілейний", що у Довгинцівському районі. Цей парк буде капітально реконструйовано. На одній з його частин для криворіжців облаштують майданчики для вуличного баскетболу, паркуру та воркауту, скейт-парк, дитячий майданчик, памп-трек, майданчик для заняття йогою, столи для пінг-понгу, зони для занять клаймбінгом, графіті, футболом та футболом 3х3.

"За допомогою таких класних спортивних розважальних сучасних "магнітів" ми будемо збільшувати кількість громадян України, які займатимуться різними видами спорту", – розповідав Зеленський, відкриваючи урбан-парк у столиці.

Амбітні проєкти

Цього року темпи та масштаби "Великого будівництва" у кожній області України збільшилися у порівнянні із першим етапом втілення інфраструктурної ініціативи президента. В охоплених програмою містах розпочалася реалізація складних та унікальних проєктів – у тому числі і в Кривому Розі.

До 30-річчя Незалежності та Дня Прапора у місті звели флагшток заввишки 72 метри, який увійшов у трійку найвищих в Україні. 23 серпня на ньому урочисто підняли величезний стяг 12 на 18 метрів. Парк навколо реконструювали: проклали нові комунікації, вклали плитку, встановили ліхтарі та лави.

Зміни чекають також на міський громадський транспорт. Планується, що "Велике будівництво" реконструюює існуючу лінію швидкісного трамваю, а такожзбудує нові у віддалені райони міста. На цей проєкт виділено близько 4,8 млн грн, а завершити його мають у 2023 році.

"Люди дві години їдуть автобусами та маршрутками. Тому в ці місця треба провести лінії. Це принципово", - раніше наголошував Зеленський.

Проробляються плани щодо створення навколо міста нової кільцевої об'їзної дороги. Очікується, що вона допоможе розвантажити вулиці Кривого Рогу від великовантажного транспорту.

Не оминуло Кривий Ріг й оновлення аеропортів, яке стартувало цьогоріч у низці українських міст в рамках "Великого будівництва". В аеропорту Кривого Рогу вперше за 40 років відбудеться реконструкція злітно-посадкової смуги і терміналу. Після завершення робіт у 2022 році повітряні ворота міста зможуть обслуговувати до 400 пасажирів на годину.

Зусилля влади вже підтримали авіаперевізники. Влітку компанія WindRose запустила регулярні авіарейси за маршрутом Київ-Кривий Ріг-Київ.

"Літаки сюди не літали давно. Аеропорт обслуговуватиме потреби 600-тисячного міста і двох великих областей - Дніпропетровської та Кіровоградської. Для Кривого Рогу – це як нове життя і для аеропорту, і для всього міста", - зазначав тоді заступник голови ОП та координатор "Великого будівництва" Кирило Тимошенко.

Символічне місце Кривого Рогу на мапі України, як і багатьох інших індустріальних населених пунктів, давно потребує переосмислення. Для міст Європи, таких як Страсбург, Турин або Манчестер, промислова історія не стала перешкодою для розвитку комфортної інфраструктури для містян та туристів. Міська влада Кривого Рогу довго чинила опір цьому світовому тренду, але силами президентського "Великого будівництва" ситуацію поступово почали виправляти. І, можливо, вже зовсім скоро у Кривому Розі з’явиться сучасна інфраструктура, яка не лише щодня радуватиме містян, але і приноситиме доходи у міський бюджет та бізнес.

Читайте також

Хакерська атака на держреєстри України: про які збитки йдеться

Матеріальні збитки від кібератаки Росії на держреєстри України невеликі, але її наслідки можуть виявитися доволі серйозними

"Вовина тисяча" готівкою? Як діє "схема" і як з нею боротися

Перевести в готівку Вовину тисячу можна через схему з поповненням мобільного рахунку, але ця лазівка ​​вже закрита

Монополія на дистрибуцію ліків як шлях до зростання цін

Монополія на фармринку веде до зростання цін на ліки

Новини партнерів