Купивши товар під час розпродажу на кшталт "Чорної п'ятниці" споживач має такі ж права, як і купуючи товар без акції.
Про це інформують експерти Безоплатної правничої допомоги.
Читайте: "Чорна п'ятниця" вже почалася: як магазини своїми "знижками" обманюють покупців
Стаття 9 Закону України "Про захист прав споживачів" визначає, що споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.
Такий обмін відбувається протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.
У свою чергу, обмін товару належної якості проводиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром, або відтворений на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій.
У випадку, коли на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж.
Читайте: Час великих розпродажів: історія "чорної п'ятниці" та важливі поради для покупців
Всі розрахунки при розірванні договору купівлі-продажу із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.
У той же час існує перелік товарів, що не підлягають обміну та поверненню за будь-яких обставин. У ньому ліки, медичні інструменти, прилади та апарати, предмети санітарної гігієни. Крім того, обміну та поверненню не підлягають панчішно-шкарпеткові вироби, постільна та натільна білизна, косметика, парфумерія, товари для новонароджених, інструменти для манікюру і педикюру, ювелірні вироби та ін.
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків, споживач має право вимагати пропорційного зменшення ціни, або безоплатного усунення недоліків товару чи відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
Нагадаємо, раніше ми писали, у чому суть та історія "Чорної п'ятниці".
- Вас зацікавить:
Як з'явилася Чорна п'ятниця: 9 цікавих фактів про цей день
Психологія Чорної п’ятниці: як магазини змушують людей купувати більше