Ресторанний бізнес в Україні переживає складний період через економічну кризу та падіння платоспроможності населення. Про це в ефірі телеканалу "Апостроф" розповіла директорка аналітичного центру "Ресторани України" Ольга Насонова.

Вона зазначила, що після більш позитивних тенденцій у 2023–2024 роках, коли відкривалося багато нових закладів, у 2025 році ситуація значно погіршилася. За її словами, ресторанний бізнес цього року зазнав серйозних втрат, а серед рестораторів зростають панічні настрої.

"У 2025-му році вже зовсім інші настрої. По-перше, багато підприємців, рестораторів просто втомилися боротися. По-друге, наздогнала економічна криза і ресторанний бізнес. Ми бачимо, як падає платоспроможність людей і вже все менше можуть ходити взагалі по кав'ярнях, і по ресторанах, і по кафе", — зазначила Насонова.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

За її словами, кількість відвідувачів у закладах зменшилася приблизно на 20% у порівнянні з минулим роком. Додатково негативно вплинули законодавчі зміни, зокрема ухвалення закону №1822, а також триваюча війна.

"Є багато факторів – економічна криза, законодавчі моменти, пов'язані з тиском на ресторанний бізнес. Ну і продовження війни — це небезпека, тобто багато дуже негативних факторів. Зараз тиск на ресторанний бізнес, і хтось не витримує, закривається", — наголосила Насонова.

Експертка додала, що у столиці, за найпесимістичнішими прогнозами, можуть закритися до 20% закладів.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

"Я називала цифру 20% закладів, які можуть закритися, але все ж таки це найпесимістичніша цифра", — підкреслила вона.

Вона зауважила, що передбачити потреби аудиторії на кілька років вперед стало дуже складно, а інвестиції в ресторанний бізнес окупаються повільно, що додатково ускладнює ситуацію.

"Апостроф" повідомляв, що українські ресторатори готуються до невідворотної кризи та закриття закладів, прогнозуючи, що сотні кафе і ресторанів у Києві можуть припинити роботу вже в листопаді. Причиною називають не тільки брак персоналу, а також структурні економічні проблеми та падіння відвідуваності.

Також, робота ТРЦ в Україні потроху нормалізується, при тому, що багато з них, як і раніше, зазнають збитків. Головний чинник нестабільності – це війна, але до неї власники та працівники ТЦ, як, втім, і всі українці, змогли адаптуватися.

У Києві пропонують запровадити "годину тиші" в торгівельних центрах, для того, щоб підтримати людей із підвищеною сенсорною чутливістю, ветеранів та інших мешканців.

Читайте також: чому українці стали купувати менше товарів тривалого користування.