З чого Україна починає новий 2017 рік? Різкий економічний розрив, активізація радикальних настроїв в суспільстві за сприяння «псевдопартій», оприлюднення інформації про офшори, публікація е-декларацій - так пройшов для України рік, що минув. Однак, що робити далі, адже «віз і нині там». Реформи тільки декларуються, а, якщо проводяться, то в основному, в поліцейсько-оборонному секторі, з перекладанням основного фінансового тягаря на плечі зубожілого населення, про це розповідає експерт-консультант в NDI Foundation, віце-президент Центру нових технологій, академік УАН Девід Статніков.
«Для чого людина розмірковує, аналізує. Тільки для того, щоб щось пропонувати і робити самому, або, щоб цим скористалися інші, пропонували і робили. Міркування та аналітика не для чого, і часто, ні про що, це фанфаронство і графоманія »(Г.Померанц. 1992 г.)
Прийшов 2017 рік. Що в ньому очікує нас ?! Я багато спілкувався з ветеранами, з молоддю, з політиками і економістами, вченими і молодими талантами, з українськими і «іноземнімі», з європейцями, американцями, індусами, ізраїльтянами, окремо виділю - зі скандинавами.
Світ уважно стежить за тим, що відбувається в Україні, намагаючись убезпечити себе від «розповзання» українських проблем і робить для себе висновки.
Мене хвилюють кілька питань:
- Що відбувається / не відбувається, в Україні;
- Чого чекати в найближчі роки Україні, при продовженні сьогоднішньої ситуації всередині країни;
- Як світ корелює з Україною;
- Як зовнішні ситуації впливають (корелюються) на внутрішні;
- що робити? (Вічне).
Спробую об'єднати думки всіх, з ким спілкувався, в світі і своє.
1. В Україні відбувається (ят):
а) різкий розрив, економічний, соціальний, «понятійний», матеріал, ... між основною масою населення і здебільшого держапарату і влади. На тлі цього активізуються радикальні погляди і настрої, серед населення, що професійно підігрівається Росією, в т.ч. через «псевдопартії» типу «Радикальної», «Свободи»;
б) події, їх обговорення, і, навіть, деякі висновки, в основному, на «полюсной» основі, основі крайнощів - біле / чорне; добре / дуже погано; багаті / бідні; гроші, банки / але не промисловість, люди; вороги всередині / вороги ззовні;
в) навіть при розкритті дуже сумнівних «багатств», практично, всіх можновладців: (офшори, е-декларації, опубліковані в усьому світі) нічого не відбувається.
Але це аналізується спецслужбами деяких країн для можливості впливу на Україну!
В Україні не відбуваються:
а) стратегічні зміни в переході економіки і промисловості на рівень 21 століття,
б) термінової модернізації освітньої і наукової сфер, що є основою розвитку країн в 21 столітті,
в) так звані «реформи» - тільки декларуються, і «проводяться» спонтанно, в основному, в поліцейсько-оборонному секторі, з перекладанням основного фінансового тягаря на плечі зубожілого населення,
г) багато в чому, індивідуальний «вождизм» не дозволяє об'єднатися, вибудувати чітку систему (ідеологічну та економічну) побудови сучасної України, незважаючи на те, що в Україні, є досить високопрофесійних людей, які розуміють і знають стратегічні шляхи руху України в 21 століття. Без цього, Україна приречена.
д) розуміння, що ми самі повинні, хоча б почати, облаштовувати свій будинок, свою землю, свою країну. Тоді до нас зміниться ставлення світу.
2. При заморожуванні справжньої, багато в чому хаотичної і спонтанної, ситуації в Україні, зовнішньої і внутрішньої, а це найбільш реально, виходячи з українських дій і подій в найближчі роки, якщо терміново не почати модернізацію, Україна чекає катастрофічне відставання в розвитку від сучасного світу і подальше зубожіння населення.
Пристрасті всередині країни розпалюються і складно спрогнозувати події, які можуть статися.
3. До кінця 2016 року Україна втомила світ своїми проблемами:
а) фантастичною, всеосяжної, минаючий, заглиблюється корупцією, що починається з глави держави і вищої влади;
б) абсолютним непрофесіоналізмом і некомпетентністю виборної і виконавчої влади, що виходять з глибокої корупції фінансової і політичної, в т.ч. дипломатичної неспроможністю, неактивність, нерішучістю, політичними «коливаннями».
в) інтонації основних проблем (принцип «подвійного дна»), при прийнятті, практично, будь-яких рішень в органах вищої влади всередині країни і в міжнародних відносинах - в законотворчості, в міжнародних контактах і домовленостях (в т.ч. мінських; і «програш» Будапештського меморандуму);
г) відхід від вирішення внутрішніх «межідеологіческіх» проблем, що дав можливість російському велікодержавія анексувати Крим, окупувати частину сходу України, постійно, щодня і активно впливати на внутрішні «больові точки» України, користуватися недорешенностью / зв'язками і тісними взаєминами між українським і російським бізнесом / олігархатом.
У 2017 р Україні не слід розраховувати на активну допомогу ззовні, за винятком тієї, яка буде хот якось стримувати можливість перетворення проблеми Крим / ОРДЛО в гарячу фазу. Так як світ переходить, в основному, на шлях національно- протекціоністських інтересів.
4. Безперечно, на всю внутрішню ситуацію впливають всі зовнішні події, що відбуваються в світі:
а) національно-протекціоністські руху більшості розвинених країн;
б) тимчасовий криза в ЄС;
в) велика еміграція з ісламських і деяких азіатський країн;
г) використання Росією слабкостей (ідеологічних, дипломатичних, стратегічних, економічних, людських, інформаційних) України.
Від цього Україна може тільки втрачати свої можливості. Що можна зробити?
Перше - об'єднати здорові, активні, професійні групи в єдину, або кілька груп, що мають свої міркування на модернізацію країни і її шлях в 21 століття, в умовах агресивного тиску Росії.
Друге - в ці цивільні, громадські об'єднання обов'язково залучити здорових, в ідеологічному сенсі, професійних військових.
Третє - розробити чітку, покрокову програму модернізації промисловості, економіки; модернізації та скорочення державної інфраструктури і держапарату; сучасної модернізації збройних сил; і, що особливо важливо, швидкого підняття соціальних стандартів захисту населення, навіть за рахунок скорочення витрат на державну інфраструктуру і обов'язкової індексації цих стандартів, виходячи з інфляції. Підготувати конкретні, цільові, точкові, невеликі за обсягами, законопроекти для прийняття ВР / Парламентом. Наприклад, як "Закон про кримінальну відповідальність за невиконання законів і Конституції країни" та ін.
Четверте - тільки після виконання перших трьох кроків, почати проводити структурні і законодавчі реформи під тиском і контролем громадянського суспільства.
Інакше, будь-які благі наміри, потонуть у нашому глибокому корупційному вирі, що відбувається зараз.
Ці міркування я обговорив з усіма своїми українськими друзями і колегами з багатьох країн. Вони не претендують на істину в останній інстанції, але, думаю, показують, якийсь, шлях. Потрібно, щоб і інші групи висловлювали свої погляди на те, що відбувається в Україні і пропонували необхідні термінові дії для її швидкої модернізації.